fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Lotnictwo

LOT poleci na nowe lotnisko w Pekinie

LOT
Od 28 października, czyli w niespełna miesiąc po otwarciu nowego lotniska Pekin-Daxing (PKX), wyląduje tam Dreamliner LOTu. To oznacza, że polski przewoźnik będzie latał do Pekinu z Warszawy codziennie.

Bilety na nowe pekińskie lotnisko już są w sprzedaży. A LOT jest drugim europejskim przewoźnikiem, po fińskim Finnairze, który poinformował o planach lotów na obydwa lotniska obsługujące stolicę Chin.

Na Daxing linia poleci 4 razy w tygodniu: w poniedziałki, środy, piątki i soboty, a na Beijing Capital Airport (PEK), tak jak do tej pory — trzy razy tygodniowo we wtorki, piątki i niedziele. 

Czytaj także:  Nowy port lotniczy dla Pekinu. Gigantyczne lotnisko powstało w pięć lat 

Wiadomo, że LOT od dawna chciał latać więcej na trasie Warszawa- Pekin, tyle że Beijing Capital Airport nie miał wolnych slotów (działek czasowych lądowania i startów). — Dostrzegamy w tym połączeniu ogromny potencjał biznesowy. Nowa inwestycja infrastrukturalna, jaką jest lotnisko Pekin Daxing, otwiera nam możliwości rozwoju w jednej z największych i najprężniej rozwijających się gospodarek świata. Tym samym z trzech dotychczas obsługiwanych rejsów między Warszawą a Pekinem zwiększymy oferowanie do siedmiu połączeń tygodniowo— mówi Rafał Milczarski, prezes LOTu.

LOT lata do Pekinu bez przerw od 2012 roku. Próby wcześniejszego otwarcia tego połączenia w 2006 roku zakończyły się niepowodzeniem. Rosjanie nie chcieli wówczas przyznać polskiemu przewoźnikowi praw do lotów nad Syberią, a LOT miał w swojej długodystansowej flocie wyłącznie Boeingi 767. W 2008 roku okazało się, że trasa jest nierentowna i została zawieszona. Planowano ją obsługiwać od roku 2010 Dreamlinerami, ale Boeing spóźniał się z ich dostawą. Ostatecznie loty na trasie Warszawa-Pekin zostały wznowione w 2012 roku. Nieoficjalnie wiadomo, że LOT przymierzał się do otwarcia drugiego połączenia do Chin, pod uwagę brane były m.in. Czengdu, Kanton, Szenzen oraz Szanghaj. Nie wiadomo jednak, czy 15 Dreamlinerów LOTu , jakie znajdą się we flocie do końca 2019 roku pozwolą przewoźnikowi szukać możliwości obsługi kolejnych portów w Chinach.

Chiny to obecnie druga największa gospodarka świata, której wartość przekracza 13 000 mld USD. Rynek lotniczy pomiędzy Polską a Chinami dynamicznie się rozwija: w 2018 r. między Warszawą a Pekinem podróżowało w sumie ponad 70 tys. pasażerów. W ostatnich latach znacząco wzrosła też liczba turystów z Chin odwiedzających Polskę, z 16 tys. osób podróżujących w 2007 r. do blisko 140 tys. podróżnych w ubiegłym roku. W 2018 r. średni poziom wypełnienia samolotów LOT-u na rejsach Warszawa-Pekin (PEK) wyniósł 90 proc. w sezonie letnim i 75 proc. w sezonie zimowym.

Rozkład połączeń do Pekin-Daxing został dostosowany tak, aby zapewnić bezproblemowe przesiadki w Warszawie dla pasażerów z innych miast w Europie, w tym ze Szwecji, Kopenhagi, Hamburga, Berlina, Londynu, Paryża, Brukseli, Frankfurtu, Pragi, Wiednia, Budapesztu, Bukaresztu czy Wilna. Rejs do Pekin-Daxing potrwa 8 godzin i 40 minut. W drugą stronę Dreamlinery LOT-u polecą w niespełna 10 godzin.


Nowe połączenie do Pekin-Daxing oznacza też rozwój potencjału przewozu towarów dla LOT Cargo. Oprócz przewozu produktów na tej trasie obejmującego części samochodowe, pocztę, wyposażenie medyczne, odzież i produkty chemiczne, po uzyskaniu certyfikatu IATA CEIV Pharma jesienią 2019 LOT Cargo planuje zająć się transportem wrażliwych na temperaturę produktów farmaceutycznych m.in. leków pomiędzy Chinami, a Europą.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA