fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Komercyjne

Ekorewolucja na warszawskim Mokotowie

Budynek Innova Work Station
materiały prasowe
Niskoemisyjne i bezemisyjne autobusy, pojazdy elektryczne i hybrydowe – tak zmienia się transport publiczny w Warszawie.
Do 2022 roku 60 proc. pasażerów w stolicy będzie podróżowało komunikacją miejską, która nie emituje spalin. Nie tylko miasto dba o środowisko, również jeden z najemców powierzchni biurowych angażuje się w proekologiczne przedsięwzięcia związane z komunikacją z domu do pracy.
W pierwszym raporcie zrównoważonego rozwoju Miejskich Zakładów Autobusowych pojawiła się informacja o planach spółki na najbliższe trzy lata. Z dokumentu zatytułowanego „Kierunek pasażer" wynika, że miasto zainwestowało środki w rozbudowę ekologicznego transportu publicznego w Warszawie. Miasto złożyło zamówienie na 130 bezemisyjnych autobusów, co stawia stolicę Polski na drugim miejscu w Europie pod względem liczby tego typu ekologicznego taboru. Wraz z pojazdami pojawi się również odpowiednia infrastruktura, czyli ładowarki elektryczne. Jest to element walki z postępującym ociepleniem klimatu oraz próba zadbania o jakość powietrza w Warszawie.
Ta zmiana z pewnością zostanie zauważona, ponieważ coraz więcej osób przesiada się z samochodów do komunikacji miejskiej i korzysta z alternatywnych sposobów docierania do pracy czy szkoły. Według szacunków Zarządu Transportu Miejskiego w 2018 roku odnotowano ponad 1,183 mld przejazdów, czyli prawie 40 milionów więcej niż w roku poprzednim. Nowe ekologiczne autobusy pomogą kontynuować walkę ze smogiem w stolicy.
Na ulicach Warszawy pojawiły się również elektryczne hulajnogi, które coraz chętniej są wykorzystywane przez mieszkańców stolicy. Jest to środek transportu, który zazwyczaj służy do przejechania niewielkiego dystansu do najbliższego przystanku autobusowego czy metra. Niewątpliwą zaletą hulajnóg jest omijanie korków, które w Warszawie są nieuniknione.
Z hulajnóg korzystają obecnie wszystkie grupy wiekowe, a status społeczny nie ma tu nic do rzeczy. W popularnych lokalizacjach biznesowych można zaobserwować nawet panów ubranych w eleganckie garnitury, dojeżdżających w ten sposób do pracy. Właśnie dlatego zarządca nieruchomości na Mokotowie postanowił wyróżnić się swoim podejściem w sposobie docierania do pracy. Cromwell Property Group, czyli fundusz zarządzający budynkami Innova Work Station i Signum Work Station (dawniej Trinity Park II i Trinity Park III), zaplanował postawienie ładowarek do pojazdów elektrycznych dla pracowników. Dodatkowo od pewnego czasu można już korzystać z nowo powstałej przed budynkami stacji rowerów miejskich Veturilo, którymi chętnie poruszają się najemcy.
Wysokie wymagania proekologiczne spełnia sam kompleks biurowy. Budynki są certyfikowane na poziomie bardzo dobrym dzięki swojej sprawności energetycznej. Dodatkowo zaplanowano zainstalowanie aktywnych oczyszczaczy powietrza w recepcjach budynków. Kompleks znajduje się tuż przy pętli tramwajowej oraz w niewielkiej odległości od przystanku autobusowego.
Bliskość stacji PKP Służewiec sprawia, że dojazd do budynków jest niezwykle prosty. Dodatkowo dzięki stacji rowerów Veturilo można w dogodny sposób dojechać do najbliższej stacji metra Wilanowska lub Wierzbno. Budynek Innova zlokalizowany jest przy ul. Suwak 3, natomiast Signum znajduje się przy ul. Domaniewskiej 49.
Cromwell Property Group w swojej ofercie posiada funkcjonalne powierzchnie do pracy przeznaczone do dowolnej aranżacji lub adaptacji do potrzeb najemców. Jedną z przestrzeni biurowych w Signum Work Station zajmie Ringier Axel Springer Polska, wiodący wydawca na polskim rynku cyfrowym. Bardzo szerokie i atrakcyjne portfolio Cromwella przyciąga kolejnych najemców. Innowacyjność, podejście do pracowników i ciekawe przestrzenie są główną motywacją przenoszenia swoich siedzib do mokotowskiej nieruchomości.
—Materiał powstał we współpracy z Cromwell Property Group
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA