Reklama
Rozwiń
Reklama

Kolej wyda 7 mld zł na nową linię w Małopolsce

7 miliardów złotych będzie kosztować budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko wraz z modernizacją trasy Chabówka – Nowy Sącz.

Aktualizacja: 05.02.2019 18:08 Publikacja: 05.02.2019 16:58

Kolej wyda 7 mld zł na nową linię w Małopolsce

Foto: Adobe Stock

Zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) właśnie uzyskała decyzje środowiskowe umożliwiające rozpoczęcie inwestycji. - Będzie to najdłuższa linia kolejowa budowana w Polsce w ostatnich kilkudziesięciu latach. Znacząco skróci czas przejazdu między Krakowem a Zakopanem oraz Krakowem a Nowym Sączem – zapowiada Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Prace przygotowawcze rozpoczęły się w styczniu i obejmują przygotowanie projektu oraz wykup gruntów pod budowę. Kolejnym krokiem będzie modernizacja 74-kilometrowej linii 104 łączącej Chabówkę z Nowym Sączem. Potem rozpocznie się budowa nowego połączenia pomiędzy Podłężem a Tymbarkiem i Mszaną Dolną. - Trasa Podłęże – Piekiełko wymaga m.in. budowy 58 km nowych linii, 11 tuneli, 8 estakad, 20 mostów, ponad 30 wiaduktów – mówi Ireneusz Merchel, prezes PLK.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama