Reklama
Rozwiń
Reklama

Producenci żywności atakują zakaz reklamowania śmieciowego jedzenia

Kellogg's, Mars i Britvic nie chcą całkowitego zakazu reklamowania niezdrowych przekąsek i posiłków.

Aktualizacja: 23.11.2020 13:14 Publikacja: 23.11.2020 12:52

Producenci żywności atakują zakaz reklamowania śmieciowego jedzenia

Foto: Bloomberg

Wielka Brytania planuje wprowadzić całkowity zakaz promowania żywności bogatej w tłuszcz, sól lub cukier w reklamach internetowych. Celem ma być walka z epidemią otyłości wśród Brytyjczyków, szczególnie wśród dzieci. Początkowo zakaz miał dotyczyć reklam internetowych i telewizyjnych pojawiających się przed 21:00, ale rząd zaostrzył projekt w listopadzie i skierował go do konsultacji.

Zmiana stanowiska rządu sprawiła, że niektóre koncerny spożywcze zwróciły się do rządu, by jednak przemyśleć propozycję dokładniej. W podpisanym przez 800 producentów żywności i napojów, w tym firmy Kellogg's Mars czy Britvic, liście, przedstawiciele branży spożywczej stwierdzają, że wspierają wysiłki w walce z otyłością, jednak plany są „nieproporcjonalne".

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
IKEA z ogromnym spadkiem zysku. Szwedzki gigant skończy z niskimi cenami?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Handel
Pfizer kupuje producenta leków na otyłość Metsera. Potężna transakcja
Handel
Potężna fala zwolnień w Black Red White. Pracę straci około 800 osób
Handel
Chiny pracują nad nowym systemem licencji na eksport metali ziem rzadkich
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Handel
CCC stawia na sklepy stacjonarne. Pokazuje plany na 2026 rok
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama