eBay to największy serwis aukcyjny na świecie, który ma 165 mln aktywnych użytkowników. W Polsce nigdy sukcesu nie odniósł, firma uruchomiła nawet regionalne biuro, ale po kilku latach uznała prymat Allegro i zlikwidowała placówkę.

Teraz eBay znów chce walczyć o polskich klientów. Firma zapowiada szereg zmian w funkcjonowaniu portalu w Polsce, które mają dać wzbogacenie oferty dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz dla marek w Polsce, mają też usprawnić proces zakupowy dla kupujących. Wprowadzane zmiany to pierwszy etap w serii usprawnień zaplanowanych dla polskiej odsłony portalu na najbliższe miesiące w ramach projektu zmiany sposobu korzystania z eBay.

– Polski rynek e-commerce jest atrakcyjny dla eBay. Jest duży i rozwija się prężnie, a osób robiących zakupy w Internecie jest około 15 milionów. Ogłoszone dziś zmiany to początek usprawnień polskiej odsłony portalu, które będą wprowadzane w najbliższych miesiącach w ramach projektu zmiany sposobu korzystania ze strony – mówi Eben Sermon, wiceprezes eBay na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.

Nowa struktura kategorii daje kupującym w Polsce dostęp do 16 tys. kategorii, które nie były dotychczas dostępne na eBay.pl, w których miliony sprzedawców na całym świecie wystawiło ponad 230 mln przedmiotów. Polacy będą też mogli w najbliższych dniach skorzystać z świątecznych ofert. Zmiany czekają też sprzedających na eBay, którego celem jest stanie się najlepszym krajowym i międzynarodowym partnerem w eksporcie dla polskich sprzedawców oraz umożliwienie im dotarcia z oferowanymi towarami do 165 mln aktywnych użytkowników eBay na całym świecie.

1 października eBay na stałe zniósł opłaty za wystawienie przedmiotów na eBay.pl, zarówno dla firm, jak i osób prywatnych w Polsce. Umożliwi to sprzedawcom wystawienie nieograniczonej liczby przedmiotów na polskim rynku bez ponoszenia opłat. Firma  1 listopada otworzyła nowy Megasklep dla polskich sprzedawców, który umożliwia sprzedaż produktów na międzynarodowych stronach eBay bez ponoszenia opłat. Firma wprowadza trzymiesięczna promocję dla wszystkich nowych sprzedawców w Polsce, znoszącą opłaty za wystawienie przedmiotu i prowizję od sprzedaży na międzynarodowych stronach eBay.