eBay twierdzi, że pracownicy Amazon wykorzystywali jego wewnętrzny system poczty do kontaktowania się z klientami sprzedającymi, aby nakłonić ich do przejścia na swój serwis - poinformował dziennik Wall Street Journal. Takie praktyki miano stosować co najmniej od 2015 roku. eBay domaga się odszkodowania.
Gazeta pisze, że według eBay 50 handlowców z Amazona kontaktowało się ze sprzedawcami, by przekonać ich do przejścia na konkurencyjną platformę. Jeden z odbiorców tego typu wiadomości poinformował eBaya w pod koniec września. Zdaniem eBay mejlami "atakowano" setki handlowców.
Portal sueddeutsche.de pisze, że po ujawnieniu procederu pracownicy Amazona dzwonili do handlowców, prosząc by ci nie ujawniali szczegółów, tak by sprawa nie wyszła na jaw.
eBay w specjalnym liście wezwała koncern Jeffa Bezosa do zaprzestania procederu naruszającego obowiązujące w Kalifornii przepisy o przestępstwach komputerowych.
Rzeczniczka Amazona zapewniła, że koncern zajmie się wyjaśnieniem sprawy.