Bój na darmowe dostawy zakupów internetowych

Cena to już niejedyne kryterium wyboru na zakupach online. Klienci chcą zakupów jak najszybciej, dlatego firmy ścigają się na coraz lepsze warunki dostawy.

Aktualizacja: 03.09.2020 06:16 Publikacja: 02.09.2020 21:00

Bój na darmowe dostawy zakupów internetowych

Foto: Adobe Stock

Empik ogłosił, że już od 2 września wprowadza darmową dostawę w ramach nowej usługi Empik Premium Free, która zastąpiła program lojalnościowy Mój Empik. Z rozwiązania może skorzystać ponad 5 mln dotychczasowych użytkowników Mojego Empiku, którzy automatycznie przechodzą do nowego programu, a także nowi klienci.

– Na początku pandemii udostępniliśmy wszystkim bezpłatnie usługę Empik Premium, chcieliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom wszystkich odbiorców w tym trudnym czasie – mówi Karol Ignatowicz, dyrektor ds. transformacji Grupy Empik.

– Dzięki niej klienci zaoszczędzili już ponad 150 mln zł, przeczytali i przesłuchali 2 mln e-booków i audiobooków w aplikacji Empik Go, wykonali 1,5 mln promocyjnych odbitek zdjęć w Empik Foto – dodaje.

Czytaj także: Zakupy w niedzielę dostępne dla każdego

To kolejny duży sprzedawca, który w ramach zachęcania do zakupów drastycznie obniża koszty dostawy. Na podobny ruch zdecydowało się choćby Allegro, w ramach niewielkiego rocznego abonamentu Smart! dostawy od dostawców objętych programem są bezpłatne. Firma podaje, że dzięki temu jej użytkownicy w pierwszym półroczu zaoszczędzili na kosztach dostawy 540 mln zł. – Od uruchomienia Smart! w 2018 r. ich łączne oszczędności przekroczyły już 1 mld zł – mówi François Nuyts, prezes Allegro.

Teraz pojawia się także oznaczenie ofert, które mogą być dostarczone w jeden–dwa dni – jest ich ok. 66 mln.

Kwestie dostawy dla klientów są coraz istotniejsze, wiele sklepów inwestuje w systemy darmowych odbiorów, choćby w punktach stacjonarnych, jak sklepy własne, ale również spożywcze typu Żabka, paczkomaty czy kioski Ruchu. Choć w USA celem Amazona jest teraz jak największa liczba ofert z opcją dostawy w ten sam dzień co zamówienie, to u nas wciąż jest to oferta jedynie u wybranych sprzedawców. Niemniej widać wyraźnie, iż szybka i maksymalnie tania dostawa to obecnie dla sklepów podstawowy cel.

Platforma logistyczna Imker na podstawie ponad 180 tys. zamówień w 150 sklepach podaje, że do marca 2020 r. to Poczta Polska była liderem wśród kupujących. Pandemia zmieniła jednak sytuację i na popularności zyskały paczkomaty InPost oraz kurier DPD. Firma podaje, że w sytuacji, gdy dostawa kurierem i paczkomat są w tej samej cenie, aż 55 proc. kupujących woli odebrać paczkę, niż czekać na dostawę do domu.

Empik ogłosił, że już od 2 września wprowadza darmową dostawę w ramach nowej usługi Empik Premium Free, która zastąpiła program lojalnościowy Mój Empik. Z rozwiązania może skorzystać ponad 5 mln dotychczasowych użytkowników Mojego Empiku, którzy automatycznie przechodzą do nowego programu, a także nowi klienci.

– Na początku pandemii udostępniliśmy wszystkim bezpłatnie usługę Empik Premium, chcieliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom wszystkich odbiorców w tym trudnym czasie – mówi Karol Ignatowicz, dyrektor ds. transformacji Grupy Empik.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Handel
Pęka handel Chin z Rosją. Kreml po prośbie w Pekinie
Handel
Drożyzna zmienia gusta konsumentów w Polsce. Cena ma znaczenie
Handel
Polacy pokochali diamenty. Jubilerzy zacierają ręce
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Handel
Koniec z alkoholem na stacjach benzynowych? Premier Tusk rozważa ten pomysł