Reklama

Bój na darmowe dostawy zakupów internetowych

Cena to już niejedyne kryterium wyboru na zakupach online. Klienci chcą zakupów jak najszybciej, dlatego firmy ścigają się na coraz lepsze warunki dostawy.

Aktualizacja: 03.09.2020 06:16 Publikacja: 02.09.2020 21:00

Bój na darmowe dostawy zakupów internetowych

Foto: Adobe Stock

Empik ogłosił, że już od 2 września wprowadza darmową dostawę w ramach nowej usługi Empik Premium Free, która zastąpiła program lojalnościowy Mój Empik. Z rozwiązania może skorzystać ponad 5 mln dotychczasowych użytkowników Mojego Empiku, którzy automatycznie przechodzą do nowego programu, a także nowi klienci.

– Na początku pandemii udostępniliśmy wszystkim bezpłatnie usługę Empik Premium, chcieliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom wszystkich odbiorców w tym trudnym czasie – mówi Karol Ignatowicz, dyrektor ds. transformacji Grupy Empik.

– Dzięki niej klienci zaoszczędzili już ponad 150 mln zł, przeczytali i przesłuchali 2 mln e-booków i audiobooków w aplikacji Empik Go, wykonali 1,5 mln promocyjnych odbitek zdjęć w Empik Foto – dodaje.

Czytaj także: Zakupy w niedzielę dostępne dla każdego

To kolejny duży sprzedawca, który w ramach zachęcania do zakupów drastycznie obniża koszty dostawy. Na podobny ruch zdecydowało się choćby Allegro, w ramach niewielkiego rocznego abonamentu Smart! dostawy od dostawców objętych programem są bezpłatne. Firma podaje, że dzięki temu jej użytkownicy w pierwszym półroczu zaoszczędzili na kosztach dostawy 540 mln zł. – Od uruchomienia Smart! w 2018 r. ich łączne oszczędności przekroczyły już 1 mld zł – mówi François Nuyts, prezes Allegro.

Reklama
Reklama

Teraz pojawia się także oznaczenie ofert, które mogą być dostarczone w jeden–dwa dni – jest ich ok. 66 mln.

Kwestie dostawy dla klientów są coraz istotniejsze, wiele sklepów inwestuje w systemy darmowych odbiorów, choćby w punktach stacjonarnych, jak sklepy własne, ale również spożywcze typu Żabka, paczkomaty czy kioski Ruchu. Choć w USA celem Amazona jest teraz jak największa liczba ofert z opcją dostawy w ten sam dzień co zamówienie, to u nas wciąż jest to oferta jedynie u wybranych sprzedawców. Niemniej widać wyraźnie, iż szybka i maksymalnie tania dostawa to obecnie dla sklepów podstawowy cel.

Platforma logistyczna Imker na podstawie ponad 180 tys. zamówień w 150 sklepach podaje, że do marca 2020 r. to Poczta Polska była liderem wśród kupujących. Pandemia zmieniła jednak sytuację i na popularności zyskały paczkomaty InPost oraz kurier DPD. Firma podaje, że w sytuacji, gdy dostawa kurierem i paczkomat są w tej samej cenie, aż 55 proc. kupujących woli odebrać paczkę, niż czekać na dostawę do domu.

Handel
Rynek luksusowy globalnie traci, ale w Polsce jest wyjątkowo dobrze
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Patronat Rzeczpospolitej
Żywność: współpraca, regulacje i inwestycje
Handel
Rosyjskie drewno zalewa Unię, choć jest objęte sankcjami
Handel
Na święta szykuje się skok cen. Kawa i alkohol drożeją najmocniej
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
Shein kontratakuje. Chińska platforma oskarża francuski rząd o „spisek” i „krucjatę”
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama