Empik ogłosił, że już od 2 września wprowadza darmową dostawę w ramach nowej usługi Empik Premium Free, która zastąpiła program lojalnościowy Mój Empik. Z rozwiązania może skorzystać ponad 5 mln dotychczasowych użytkowników Mojego Empiku, którzy automatycznie przechodzą do nowego programu, a także nowi klienci.
– Na początku pandemii udostępniliśmy wszystkim bezpłatnie usługę Empik Premium, chcieliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom wszystkich odbiorców w tym trudnym czasie – mówi Karol Ignatowicz, dyrektor ds. transformacji Grupy Empik.
– Dzięki niej klienci zaoszczędzili już ponad 150 mln zł, przeczytali i przesłuchali 2 mln e-booków i audiobooków w aplikacji Empik Go, wykonali 1,5 mln promocyjnych odbitek zdjęć w Empik Foto – dodaje.
Czytaj także: Zakupy w niedzielę dostępne dla każdego
To kolejny duży sprzedawca, który w ramach zachęcania do zakupów drastycznie obniża koszty dostawy. Na podobny ruch zdecydowało się choćby Allegro, w ramach niewielkiego rocznego abonamentu Smart! dostawy od dostawców objętych programem są bezpłatne. Firma podaje, że dzięki temu jej użytkownicy w pierwszym półroczu zaoszczędzili na kosztach dostawy 540 mln zł. – Od uruchomienia Smart! w 2018 r. ich łączne oszczędności przekroczyły już 1 mld zł – mówi François Nuyts, prezes Allegro.