Dotąd Polacy byli przyzwyczajeni, iż podczas zakupów parkingi były bezpłatne, bez względu na czas postoju. Teraz się to zmienia, ponieważ – zwłaszcza pod sklepami bliżej centrów miast – czasami tworzyły się bezpłatne parkingi, gdzie zostawiano auta na cały dzień. W efekcie kolejne sieci wprowadzają płatne rozwiązania na sklepowych parkingach.
Czytaj także: W drugim półroczu ograniczymy wydatki w sklepach
Przybywa sklepów Auchan, przy których za darmo parkować można dwie godziny. Powyżej tego limitu opłata wynosi 3 zł za godzinę. – Z uwagi na małą ilość miejsc parkingowych przy obiekcie i trudności w zapewnieniu miejsca dla klientów, bo sklepy te są usytuowane głównie na osiedlach lub w centrach miast, zdecydowaliśmy się na powszechnie stosowane rozwiązanie, jakim są parkomaty – mówi Dorota Patejko, rzecznik grupy Auchan. Dotyczy to 11 supermarketów na 32 sklepy tego rodzaju. Parkingi przy naszych hipermarketach są wolne od opłat – dodaje.
Jest to w handlu coraz częstsze podejście. Opłaty za parkowanie wprowadzono w 44 sklepach sieci Aldi w Polsce. W lipcu firma zoptymalizowała i ujednoliciła obsługę systemów parkingowych, współpracując tylko z jednym operatorem, firmą APCOA. Należności można regulować aplikacją mobilną, bez konieczności drukowania biletów.
– Sklepy sieci dyskontowych usytuowane są często w centrach miast, w okolicach osiedli mieszkaniowych oraz biurowców, i przez to są atrakcyjnym miejscem na pozostawienie samochodu nie tylko dla osób zainteresowanych zakupami – mówi Agata Biernacka, kierownik działu komunikacji i PR Aldi w Polsce. – Wprowadzenie odpowiednich regulacji w wybranych miejscach jest działaniem mającym na celu zagwarantowanie klientom komfortu zakupów i przeznaczonych dla nich miejsc parkingowych – dodaje.