Amerykanie w panice wykupują jedzenie dla zwierząt

Ze sklepów w Stanach Zjednoczonych znika jedzenie dla zwierząt. Klienci wykupują wszystko co da się dłużej przechowywać.

Aktualizacja: 29.03.2020 14:01 Publikacja: 29.03.2020 12:45

Amerykanie w panice wykupują jedzenie dla zwierząt

Foto: Bloomberg

Na początek Amerykanie wykupili papier toaletowy, żele do dezynfekcji oraz żywność, która nadaje się do dłuższego przechowywania. Teraz na pierwszy ogień poszła żywność dla psów i kotów, a także zabawki i akcesoria dla zwierząt.

Sprzedaż jedzenia dla psów skoczyła o 54 proc, a dla kotów o 52 proc. w połowie marca - wynika z raportu rynkowego firmy Nielsen's. Natomiast sprzedaż akcesoriów dla zwierząt skoczyła o 24 proc. - informuje CNN.

- Ludzie kochają swoje zwierzaki i chcą mieć pewność, że nie zabraknie im niezbędnych rzeczy dla ich - powiedział CNN Jeff Harmening, prezes firmy General Mills, producenta popularnej karm dla psów i kotów Blue Buffalo.

Mimo, że zwierzęta nie jedzą więcej w czasie pandemii, to ich właściciele wyraźnie zwiększyli zakupy i robią zapasy. Jedzenie dla psów i kotów znika z Walmartu, Costco oraz popularnej sieci z jedzeniem i akcesoriami dla zwierząt Petco, które mimo obostrzeń w handlu pozostały otwarte.

Petco, które odpowiada za niemal 1/3 wszystkich zakupów żywnościowych dla psów i kotów w USA, postanowiło nie zamykać swoich placówek na czas pandemii. Mimo krytyki części opinii publicznej. Jednak sieć borni się, że oferuje nie tylko standardowe jedzenie dla psów i kotów, ale również specjalistyczne karmy oraz żywność dla innych zwierząt, która nie jest dostępna w supermarketach.

Według telewizji CNN także sklepy internetowe, oferujące żywność i akcesoria dla zwierząt domowych notują gwałtowny wzrost obrotów. W Amazon oraz internetowy sklep Chewy także informują o wzroście sprzedaży, a Chewy chce zatrudnić 6 tys. dodatkowych pracowników do obsługi przesyłek i zamówień. Akcje Chewy na giełdzie w Nowym Jorki w połowie marca rosły o 10 proc. po informacjach o znacznym wzroście obrotów. także walory internetowej apteki dla zwierząt PetMed Express zyskały 4 procent.

W niemal 85 mln amerykańskich gospodarstwach domowych, czyli 67 proc. wszystkich - jest co najmniej jedno zwierzę. W 2010 roku zwierzęta były w 73 proc. gospodarstw domowych - wynika z badania American Pet Products Association.

Na początek Amerykanie wykupili papier toaletowy, żele do dezynfekcji oraz żywność, która nadaje się do dłuższego przechowywania. Teraz na pierwszy ogień poszła żywność dla psów i kotów, a także zabawki i akcesoria dla zwierząt.

Sprzedaż jedzenia dla psów skoczyła o 54 proc, a dla kotów o 52 proc. w połowie marca - wynika z raportu rynkowego firmy Nielsen's. Natomiast sprzedaż akcesoriów dla zwierząt skoczyła o 24 proc. - informuje CNN.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy