W 2019 roku Glovo przejęło za 35 mln euro Pizza Portal, wicelidera rynku zamawiania gotowych posiłków online. Firma zapowiadała, że to dopiero początek realizacji planów związanych z dalszą ekspansją i teraz poszerza zasięg usług. Obecnie działa już w 13 lokalizacjach, od stycznia mieszkańcy kolejnych trzech miast (Szczecin, Toruń i Bydgoszcz) mogą z dostawą zamówić obiad w porze lunchowej, ale także tabletki na ból gardła z apteki czy produkty spożywcze z supermarketów. Kurier dostarczy przesyłkę pod drzwi w mniej niż godzinę.

– Naszym celem jest, aby jak najwięcej Polaków miało natychmiastowy dostęp do swojego miasta, dlatego też można zobaczyć kurierów z żółtymi plecakami w kolejnych lokalizacjach. Chcemy zmienić sposób, w jaki do tej pory kupowaliśmy to, co jest nam niezbędne każdego dnia – mówi Maria Raszdorf, marketing manager w Glovo.

Z aplikacji można korzystać za pomocą smartfona lub używając wersji webowej. Użytkownik ma do dyspozycji 7 kategorii: przekąski i napoje, jedzenie, supermarkety, kurier, apteki, prezenty, cokolwiek. Kolejno wybiera restaurację, supermarket lub inny sklep i decyduje się na pozycję lub wpisuje swój niestandardowy wybór w odpowiednim polu. Nie ma wymogu osiągnięcia kwoty minimalnej, dzięki czemu nie trzeba zamawiać dań lub produktów ponad te, na które mamy ochotę lub są nam potrzebne. Położenie kuriera można obserwować w czasie rzeczywistym i kontaktować się z nim na czacie. Za dostawę i zamówione produkty opłata pobierana jest z podłączonej karty kredytowej lub debetowej (Visa, MasterCard i American Express). Glovo umożliwia także zapłatę gotówką u kuriera. Koszt dostawy zaczyna się od 5,99 zł.

Firma zapowiada także otwarcie pierwszego w Polsce hubu technologicznego w Warszawie. Start-up zatrudni tam 40 inżynierów oraz 50 ekspertów technologicznych i produktowych, którzy będą wspierać globalny rozwój aplikacji i staną się integralną częścią planu polegającego na budowie 300-osobowego zespołu inżynierów. Celem ich pracy będzie wspieranie innowacyjnych rozwiązań w aplikacji.

Aktualnie hiszpańska aplikacja ma ponad 1,8 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie i 25 000 partnerów stowarzyszonych. Glovo działa w 288 miastach w 26 krajach, w tym w EMEA, LATAM, a nawet w Afryce Subsaharyjskiej. Start-up obecnie zatrudnia ponad 1500 osób na całym świecie. Na ten moment więcej niż 50 tys. aktywnych kurierów zarabia na platformie.