Reklama
Rozwiń
Reklama

Rekordowy ruch w sklepach. Klienci szturmują galerie

Sklepy mają za sobą rekordowy miesiąc. Sprzedaż detaliczna podskoczyła w maju o 13,9 proc. rok do roku. To już jej trzecia z rzędu dwucyfrowa zwyżka.

Aktualizacja: 22.06.2021 13:51 Publikacja: 22.06.2021 10:44

Rekordowy ruch w sklepach. Klienci szturmują galerie

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Jak podał we wtorek GUS, sprzedaż detaliczna w ujęciu realnym (czyli w cenach stałych) wzrosła w maju o 13,9 proc. rok do roku, po zwyżce o 21,1 proc. w kwietniu i 15,2 proc. w marcu. Ankietowani przez „Rzeczpospolitą” ekonomiści w większości spodziewali się nieco słabszego odczytu.

Wyniki sprzedaży w ostatnich miesiącach były pod silnym wpływem niskiej bazy odniesienia sprzed roku, gdy pierwsze antyepidemiczne ograniczenia aktywności ekonomicznej sparaliżowały handel. Manifestacją tzw. efektu bazy jest to, że największy wzrost sprzedaży (w cenach stałych) w porównaniu do maja 2020 r. odnotowały salony samochodowe (o 51,2 proc.) oraz sklepy odzieżowe i obuwnicze (o 46,1 proc.), które najmocniej ucierpiały wiosną ub.r. Z kolei najmniejsze zwyżki sprzedaży odnotowały sklepy spożywcze (o 2,8 proc.) oraz meblowe i ze sprzętem RTV i AGD (7,5 proc.), które pierwsze miesiące epidemii przetrwały w niezłej formie.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Rolnicy krytykują umowę celną Szwajcaria–USA. Ogromne obawy o import mięsa
Handel
Pracownicy Zary szykują protesty w Black Friday – żądają podziału zysków
Handel
Pierwszy producent leków osiągnął wycenę 1 biliona dolarów. Sukces leków na odchudzanie
Handel
Allegro widzi zaskakujące trendy. Handel w Polsce hamuje?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Handel
Polacy przebili amerykański Black Friday. Ale coraz mniej wierzą w atrakcyjność promocji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama