Kultura korporacyjna Amazona znana jest z bezwzględnego podejścia do pracowników i ich wydajności. To podejście ma zostać zastosowane także wobec problemu częstych urazów i wypadków w pracy w centrach logistycznych koncernu. Amazon ogłosił w poniedziałek, że rozszerzy na wszystkie swoje centra w USA pilotażowy program WorkingWell mający na celu zapewnienie pracownikom wsparcia fizycznego, psychicznego i żywieniowego (oraz innych usług zdrowotnych).
Celem programu WorkingWell jest zmniejszenie o 50 procent do 2025 roku liczby obrażeń, chorób i wypadków przy pracy. Pierwszy pilotaż rozpoczął się w 2019 roku i obecnie prowadzony jest w 350 lokalizacjach w Ameryce Północnej i Europie.
- Chcemy, aby byli zdrowi i bezpieczni oraz czuli się zaopiekowani i dumni z pracy dla Amazona. Zdrowie i dobre samopoczucie pracowników to nie tylko temat do rozmowy – stwierdziła Heather MacDougall, wiceprezeska ds. BHP w Amazonie, cytowana przez CNBC.
W przyszłości Amazon chce rozszerzyć program poza USA i objąć nim swoje centra logistyczne itp. w Europie i poza nią.
W 2020, na fali wzrostu e-handlu, Amazon zwiększył zatrudnienie na całym świecie o 500 tys. osób. Znacząco wzrosła też liczba powszechnych wśród pracowników firmy urazów – tzw. zaburzeń mięśniowo-szkieletowych związanych z powtarzającymi się ruchami. W pracy w centrach logistycznych firmy to około 40 proc. całej liczby urazów. Na powszechność ich występowania zwrócił uwagę nawet Jeff Bezos, który w liście do akcjonariuszy zauważył, że pilotaż WorkingWell pozwolił zmniejszyć ich liczbę o 32 proc. między 2019 a 2020. Równocześnie Bezos martwił się w liście: „jeżeli czytasz niektóre doniesienia prasowe, możesz pomyśleć, że nie troszczymy się o pracowników”.