Tesco znika z Chin. Kolejna wizerunkowa porażka sieci

Brytyjski koncern ponosi kolejną wizerunkową klęskę i decyduje się na sprzedaż swoich sklepów. Polska może być kolejnym rynkiem, z którego zniknie.

Aktualizacja: 28.02.2020 11:58 Publikacja: 28.02.2020 11:53

Tesco znika z Chin. Kolejna wizerunkowa porażka sieci

Foto: Bloomberg

Największy detalista w Wielkiej Brytanii sprzedał za 275 milionów funtów swoje udziały w spółce joint venture na rzecz chińskiego partnera China Resources. Walcząc o zdobycie pozycji na chińskim rynku, Tesco założyło w 2014 r. projekt Gain Land wraz z China Resources, łącząc 131 sklepów brytyjskiej grupy w Chinach z prawie 3 tys. placówek partnerów.

Tesco podało, że zbycie 20 proc. pakietu pozwala Tesco na dalsze restrukturyzacje oraz skoncentrowanie działalności na podstawowych operacjach, dodając, że wpływy ze sprzedaży zostaną wykorzystane na ogólne cele korporacyjne. Transakcja ma zostać sfinalizowana 28 lutego.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Handel
Amerykańsko-chińskie rozmowy handlowe zaczną się w Szwajcarii
Handel
Chiński eksport do USA kwitnie. Firmy ukrywają pochodzenie produktów
Handel
Przesyłki z Chin i Hongkongu droższe. Bruksela i Paryż śladem USA
Handel
Puściej pod choinką w Boże Narodzenie 2025. Cios w Świnkę Peppę i Teletubisie
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku