Biedronka to największa sieć detaliczna w Polsce, ma ponad 2,8 tys. sklepów w ponad 1000 miejscowości. Średnio sklepy sieci odwiedza dziennie blisko 4 mln klientów. Od 17 września br. mogą oni wybrać się na zakupy wyłącznie z telefonem i zapłacić za zakupy Blikiem, korzystając z aplikacji mobilnej swojego banku.

Czytaj także: Yanosik poprowadzi Cię do Biedronki? Testy były obiecujące 

- Według badań CBOS, w 2017 r. już 92 proc. Polaków używało telefonów komórkowych. Coraz więcej jest też sondaży wskazujących na to, że nie wyobrażamy sobie, by nie zabrać ze sobą telefonu z domu. Mając na względzie te trendy, chcieliśmy w naszych sklepach rozszerzyć metody dokonywania płatności o Blika. Dzięki temu rozwiązaniu od teraz nasi klienci, będący fanami nowych technologii, mogą zapomnieć o portfelu i bez przeszkód przyjść po zakupy wyłącznie z telefonem – mówi Karol Sęktas, kierownik działu doskonalenia pracy sklepów Biedronka.

Według badań aż 81 proc. Polaków deklaruje, że regularnie robi zakupy w Biedronce. Dzięki popularności sieci i jej dostępności w całym kraju, rozszerzenie akceptantów płatności Blik o sklepy Biedronka jest również znaczące z perspektywy samej usługi.

– Umożliwienie płatności Blikiem w Biedronce to bardzo ważny krok w rozwoju systemu, gdyż coraz więcej osób płaci w ten sposób w sklepach stacjonarnych. Tylko w minionym kwartale, liczba tego typu transakcji wzrosła aż o 93 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2018 roku. Cieszymy się, że w każdym sklepie Biedronka można od teraz płacić BLIKIEM, dostępnym już w 13 aplikacjach bankowych – podkreśla Adam Kokoszkiewicz, dyrektor departamentu sprzedaży Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika.