Reklama

Dobry czas na partnerstwo publiczno-prywatne w samorządach

Dla wielu samorządów partnerstwo publiczno-prywatne jest nie tylko nowatorską formą realizacji przedsięwzięć. Zdarza się, że zaangażowanie kapitału partnerów prywatnych stanowi jedyną możliwość zrealizowania określonego zamierzenia inwestycyjnego.

Publikacja: 13.08.2019 07:00

Dobry czas na partnerstwo publiczno-prywatne w samorządach

Foto: 123RF

Współpraca podmiotów publicznych z partnerami prywatnymi jest coraz częściej wykorzystywana do efektywnej realizacji zadań publicznych, a obie strony wykazują się coraz większym zrozumieniem w zakresie wzajemnych potrzeb. Zainteresowanie partnerstwem publiczno-prywatnym stopniowo wzrasta, co potwierdzają dane zawarte w publikacji pn. „Raport rynku PPP 2009- I kw. 2019". Zgodnie z nimi w 2016 r. zawarto 10 umów o partnerstwie publiczno-prywatnym, w 2017 r. o jedną więcej, natomiast w ubiegłym roku już 15 umów o partnerstwie publiczno-prywatnym (*). Najczęściej postępowania wszczynane są w sektorach takich jak: sport i turystyka, infrastruktura transportowa, efektywność energetyczna. Najrzadziej natomiast w zakresie mieszkalnictwa, kultury, budynków publicznych oraz rewitalizacji.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama