fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Finanse

Luksus po polsku, czyli Kaczyński i golf

Fotorzepa, Radek Pasterski
Polacy specyficznie podchodzą do definiowania, czym jest dla nich towar lub usługa z najwyższej półki.

Przebadani przez KPMG Polacy na pytanie o spełnienie marzenia bez względu na pieniądze i pracę w przeważającej części wskazali podróże (dookoła świata, lot w kosmos, balonem, rejs statkiem itp.) i zakup nieruchomości. Ankietowani często udzielali również odpowiedzi dotyczących zdrowia, nie tylko swojego, ale również rodziny. Inne marzenia dotyczyły szczęścia swoich dzieci, zabezpieczenia finansowego na przyszłość dla siebie i bliskich (także na starość), kupna samochodu, osiągnięcia spokoju, znalezienia partnera życiowego oraz inwestycji.

Z kolei w przypadku osoby kojarzącej się z luksusem ankietowani typowali głównie rodzinę Kulczyków, Annę i Roberta Lewandowskich oraz Zygmunta Solorza-Żaka. Odnaleźć można było również dużo odpowiedzi uwzględniających osoby związane z show-biznesem (Kuba Wojewódzki, Małgorzata Rozenek-Majdan i Radosław Majdan, Dorota Rabczewska, Joanna Krupa, Magda Gessler) i polityką (Jarosław Kaczyński, Mateusz Morawiecki, Andrzej Duda).

Badani na pytanie o sposoby spędzania czasu, które im się kojarzą z luksusem, wskazywali przede wszystkim podróżowanie, pobyt w SPA, żeglowanie lub rejsy statkiem. Wśród innych odpowiedzi znalazły się wizyty w drogich restauracjach, ekskluzywne zakupy, granie w golfa i korzystanie z oferty instytucji kulturalnych (opera, teatr, koncerty itp.).

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA