Reklama

Cydru przypadek ciekawy

I rzekł Stanisław Jerzy Lec: „Wróciłem z podróży po prowincji i stwierdziłem, że cała Polska jest krajem nadmorskim. Leży nad morzem wódki". I tak było, ale teraz to morze jest znacznie bardziej różnorodne, a opisana w aforyzmie wódka powoli traci – i dobrze – na znaczeniu.

Aktualizacja: 05.12.2017 21:10 Publikacja: 05.12.2017 21:00

Cydru przypadek ciekawy

Foto: Flickr

Oczywiście wciąż trzyma się mocno, ale Polacy coraz chętniej próbują bardziej wyrafinowanych trunków. Coraz lepiej nam się wiedzie, więc dobre alkohole stają się jednym z symboli społecznego statusu.

Coraz lepiej ma się wino, zwłaszcza modne prosecco czy cava, o kilkanaście procent rocznie rosną zakupy rumu czy whisky – to od kilku lat jedna z najszybciej rosnących kategorii w koszyku tzw. dóbr szybko zbywalnych. Spada za to sprzedaż niskoprocentowych alkoholi, piwa (co zwykło się ostatnio tłumaczyć gorszą pogodą i niewystarczającą liczbą imprez masowych wspierających sprzedaż tego alkoholu) i cydru. Ten ostatni jest ciekawym przypadkiem, jeszcze kilka lat temu był kreowany na nowy narodowy trunek ze swojskich jabłek czy gruszek. Ale to, co udało się niektórym piwowarom, którzy przebojem weszli na rynek, rozwijając produkcję niszowych, rzemieślniczych piw, w przypadku cydru nie zaskoczyło. Może nie trafił w narodowe gusta, może zdecydowały skojarzenia z niegdysiejszymi „jabolami", może wreszcie nie wspiął się jeszcze na ten poziom jakości, którego oczekują dzisiejsi konsumenci. Bo jakkolwiek by patrzeć, najbardziej dziś zyskują trunki jakościowe.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Gorynia, Hardt, Kośny, Kwarciński, Urbaniec: Ekonomia zamiast polaryzacji
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czy Polska wyjdzie z Unii?
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: Fabryki AI, czyli gdzie i jak powstaje infrastruktura sztucznej inteligencji
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Co polscy politycy wiedzą o gospodarce i dlaczego jest to groźne
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: Dylematy finansowania zrównoważonego rozwoju
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama