W krajach UE i EFTA (Islandia, Norwegia, Szwajcaria) zarejestrowano 1 158 300 nowych pojazdów, a po 11 miesiącach rynek zachował praktycznie stabilizację, notując wzrost o 0,6 proc. do 14,6 mln pojazdów. Popyt jest nadal napędzany przez wzrost w Europie Środkowej, gdzie liczba rejestracji zwiększyła się w skali roku o 9,6 proc. Przed wprowadzeniem WLTP od 1 września sprzedaż w sierpniu skoczyła o 31,2 proc.

Pięć największych rynków europejskich nadal odczuwało zaostrzenie przepisów, w Niemczech sprzedaż zmalała o 9,9 proc., we Francji o 4,7, po 11 miesiącach była lepsza w Hiszpanii o 8 proc. i we Francji o 4,7, ale gorsza w W. Brytanii (-6,9) i we Włoszech (3,5).

Wśród producentów grupa Volkswagena zanotowała spadek sprzedaży o 11,3 proc., Renault o 15,9, jego partner w sojuszu Nissan aż o 30,8, Fiat Chrysler o 8,1, PSA o 6,1, poprawiły się natomiast Daimler o 3,1 proc i Toyota o 2,8 proc.