Biznes zniczowy powoli przygasa

Spośród dwóch warunków gwarantujących udaną sprzedaż zniczy w tym roku nie spełnił się żaden. Branża ma też więcej powodów do narzekania. Krajowy rynek systematycznie się kurczy i traci rentowność.

Aktualizacja: 30.10.2017 21:18 Publikacja: 30.10.2017 21:00

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Producenci zniczy nie mogą w tym roku mówić o udanym sezonie. Jak sami mówią, na biznes ten ogromny wpływ mają dwa czynniki – pogoda oraz kalendarz. Najlepsze warunki to słoneczny przełom października i listopada oraz uroczystość Wszystkich Świętych przypadająca blisko weekendu, bo ludzie mają więcej czasu, by odwiedzać groby bliskich. Natomiast w tym roku 1 listopada wypada w środku tygodnia, a wichury i deszcze nie gwarantują dużej frekwencji na cmentarzach.

Pozostało 89% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika