O zarządzaniu kryzysem przez rząd, ile wspólnego ma świat biznesu i polityki, jak należy postępować w kryzysie wizerunkowym a jak nie oraz co jest ważne w odbudowie zaufania publicznego – o tym z konkretami i anegdotami opowiadał w programie #RZECZoBIZNESIE nasz ekspert Zbigniew Lazar, specjalista od wizerunku i marketingu.
Za nimi jest rocznica powstania rządu. Jak sobie rząd radzi wizerunkowo?
Rząd robi kilka rzeczy, które ratują go z opresji. Bardziej niż opozycja wie, że w kłopotach trzeba szybko reagować np.: sprawa Bartłomieja Misiewicza. Rząd wie kiedy ma się wycofać w ramach ponoszenia tzw. czasowych kosztów rozwiązania kryzysu. Rząd rozumie że ważna jest konsekwencja i kolokwialnie mówiąc „nie traci bazy", a także pozyskuje „wcześniej nienawróconych". Opozycja nie rozumie tego. PO jest „rozdygotana" - raz skręca w lewo raz w prawo – wyborcy tego nie lubią.
Rząd w takich sytuacjach często szuka winnych swych problemów