Rentgenowskie skanery z Kobyłki prześwietlą Europę

Chiński Nuctech, jeden z największych na świecie producentów rentgenowskich urządzeń do kontroli ładunków cargo, sprawdzania bagażu na lotniskach, wykrywania przemytu na granicach i zapewniania bezpieczeństwa ważnych obiektów otworzył dziś w podwarszawskiej Kobyłce nowy zakład.

Aktualizacja: 25.09.2018 17:06 Publikacja: 25.09.2018 16:49

Rentgenowskie skanery z Kobyłki prześwietlą Europę

Foto: materiały prasowe

Chińska technologiczna firma która swoje pierwsze urządzenia do skanowania ładunków ciężarówek na przejściach granicznych składała w wynajętych pod Warszawą obiektach, teraz dwukrotnie zwiększa potencjał produkcyjny, wzmacnia pion badawczo –rozwojowy i planuje europejską ekspansję. Skanery bezpieczeństwa marki Nuctech działają w 150 krajach: w portach morskich, na lotniskach, stacjach kolejowych i metra, budynkach rządowych i stadionach. W dziedzinie dużych stacjonarnych , detektorów drogowych czy kolejowych chińska firma opanowała już 40 proc. światowego rynku.

Baza do globalnej ekspansji

Polski Nuctech Warsaw Company Limited, zatrudniający 90 pracowników – głównie polskich inżynierów i techników - to jedyny w Europie producent urządzeń wymyślonych w ośrodku innowacji na pekińskim uniwersytecie Tsinghua (fabryki poza centralą w Chinach są jeszcze tylko w Dubaju i Brazylii). Urządzenia Nuctechu, jednego z pięciu globalnych liderów w dziedzinie technologii rentgenowskich wykorzystywanych w systemach ochrony ludzi i towarów na świecie, są m in. w lotniczym hubie we Frankfurcie, a główny produkt: instalowane na podwoziach ciężarówek Volvo mobilne skanery, przeznaczone dla służb celnych i porządku publicznego –używane są już do większości krajów europejskich.

Technologie dla bezpieczeństwa

Wang Weidong, starszy wiceprezes Nuctech i prezes zarządu Nuctech Warsaw - podkreślał że decyzja o lokalizacji fabryki w Polsce gdzie jest dostęp do kompetentnej kadry i relatywnie niższe koszty dała firmie przewagę w rywalizacji z zachodnią konkurencją.

Teraz Nuctech stara się analizować zagrożenia i odpowiadać na potrzeby służb i instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo publiczne i obrót gospodarczy. A postęp technologiczny w tej dziedzinie jest ogromny: nowe detektory wykorzystują techniki tomograficzne, analizy cząsteczek i energii – co pozwala na precyzyjne obrazowanie – w technologii 3D - i zautomatyzowanie procesu wykrywania narkotyków, broni czy podejrzanych, przemycanych towarów.

Nuctech na granicach

Szef fabryki w Kobyłce Rafał Masłowski przypomina, że przed rozbudową zakłady zatrudniały niespełna 40 pracowników. Inwestycja warta 40 mln zł pozwoliła zdecydowanie zwiększyć potencjał i zatrudnienie. W kilkanaście miesięcy na zlecenie Nuctechu Budimex wybudował nową halę produkcyjno-magazynową wraz z częścią socjalno-biurową o powierzchni użytkowej niemal 6 tys. m kw., specjalną wiatę do testów, a także obiekty towarzyszące i infrastrukturalne. Masłowski potwierdza że najnowsze zaawansowane technologicznie, kompletne systemy oferowane na europejskim rynku Nuctech będzie produkował i integrował w Polsce, rozwinie też u nas ośrodek badawczo- rozwojowy.

Czternaście lat temu chińskiego potentata rentgenowskich skanerów przemytu i kontroli bezpieczeństwa ściągnęły do Polski zamówienia celników i straży granicznej. Nuctech wyposażył już w 11 gigantycznych skanerów bramowych terminale odpraw na przejściach granicznych na Wschodzie - m.in. w Terespolu, Grzechotkach, Kuźni Białostockiej i Dorohusku. Kolejne 23 mobilne urządzenia tropią w kraju kontrabandę, pilnują bezpieczeństwa na lotniskach, nawet w Sejmie.

Chińska technologiczna firma która swoje pierwsze urządzenia do skanowania ładunków ciężarówek na przejściach granicznych składała w wynajętych pod Warszawą obiektach, teraz dwukrotnie zwiększa potencjał produkcyjny, wzmacnia pion badawczo –rozwojowy i planuje europejską ekspansję. Skanery bezpieczeństwa marki Nuctech działają w 150 krajach: w portach morskich, na lotniskach, stacjach kolejowych i metra, budynkach rządowych i stadionach. W dziedzinie dużych stacjonarnych , detektorów drogowych czy kolejowych chińska firma opanowała już 40 proc. światowego rynku.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika