Reklama

Za dużo plastiku w zestawach dla dzieci. McDonald's i Burger King muszą się zmienić

Dwie Brytyjki rozpoczęły kampanię na rzecz rezygnacji przez sieci McDonald's i Burger King z plastikowych zabawek w zestawach dla dzieci.

Aktualizacja: 10.07.2019 14:39 Publikacja: 10.07.2019 14:30

Za dużo plastiku w zestawach dla dzieci. McDonald's i Burger King muszą się zmienić

Foto: Bloomberg

ula

Ella i Caitlin Wood  - lat 9 i 7 założyły na stronie Change.org petycję skierowaną do obu koncernów, prosząc, by przestały one dodawać do zestawów plastikowe zabawki - informuje CNBC.

"Lubimy jeść w Burger King i McDonald's, ale zabawki dodawane do zestawów bawią nas tylko kilka minut. Szybko są wyrzucane i zaśmiecają oceany oraz szkodzą zwierzętom" - napisały dziewczynki w petycji, pod którą podpisało się już prawie 340 tys. osób.

Zarówno McDonald's Happy Meal jak i Kids' Meal w Burger King zawierają poza kanapką także napój, frytki oraz plastikową zabawkę, która często przedstawia postać z aktualnego hitu kinowego.

Ella i Caitlin postanowiły zaapelować do "dużych i bogatych" korporacji, by przestały dodawać zabawki do swoich zestawów dziecięcych po lekcjach na temat ekologii i zanieczyszczeniu środowiska w szkole.

McDonal's chce ograniczyć ilość twardych, plastikowych zabawek dodawanych do posiłków już w drugiej połowie tego roku. Rzecznik prasowy koncernu powiedział CNBC, że klienci będą mieli do wyboru różne zabawki - plastikowe, ale także gry planszowe, książki i miękkie maskotki. Koncern na razie nie wycofa całkowicie plastikowych zabawek, ponieważ nadal są bardzo popularne.

Reklama
Reklama

Także Burger King chce ograniczyć ilość plastikowych zabawek dodawanych do zestawów dziecięcych i pracuje nad "alternatywnymi" gadżetami, przyznając jednocześnie, że plastikowe zabawki wciąż cieszą się popularnością wśród najmłodszych klientów.

Koncern McDonald's stara się dostosować do nowych ekologicznych trendów. Na początku tego roku poinformował, że rozpocznie wprowadzanie do swoich europejskich lokali papierowych słomek, zamiast plastikowych. Dotyczy to także polskich restauracji. Na razie testowo, ale docelowo koncern chce całkowicie zrezygnować z jednorazowych, plastikowych słomek.

Biznes
Polskie bombki podbijają świat, Netflix przejmuje WBD i spór o przyszłość NATO
Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
„Lex Huawei” po pierwszym czytaniu w Sejmie. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama