Za dużo plastiku w zestawach dla dzieci. McDonald's i Burger King muszą się zmienić

Dwie Brytyjki rozpoczęły kampanię na rzecz rezygnacji przez sieci McDonald's i Burger King z plastikowych zabawek w zestawach dla dzieci.

Aktualizacja: 10.07.2019 14:39 Publikacja: 10.07.2019 14:30

Za dużo plastiku w zestawach dla dzieci. McDonald's i Burger King muszą się zmienić

Foto: Bloomberg

ula

Ella i Caitlin Wood  - lat 9 i 7 założyły na stronie Change.org petycję skierowaną do obu koncernów, prosząc, by przestały one dodawać do zestawów plastikowe zabawki - informuje CNBC.

"Lubimy jeść w Burger King i McDonald's, ale zabawki dodawane do zestawów bawią nas tylko kilka minut. Szybko są wyrzucane i zaśmiecają oceany oraz szkodzą zwierzętom" - napisały dziewczynki w petycji, pod którą podpisało się już prawie 340 tys. osób.

Zarówno McDonald's Happy Meal jak i Kids' Meal w Burger King zawierają poza kanapką także napój, frytki oraz plastikową zabawkę, która często przedstawia postać z aktualnego hitu kinowego.

Ella i Caitlin postanowiły zaapelować do "dużych i bogatych" korporacji, by przestały dodawać zabawki do swoich zestawów dziecięcych po lekcjach na temat ekologii i zanieczyszczeniu środowiska w szkole.

McDonal's chce ograniczyć ilość twardych, plastikowych zabawek dodawanych do posiłków już w drugiej połowie tego roku. Rzecznik prasowy koncernu powiedział CNBC, że klienci będą mieli do wyboru różne zabawki - plastikowe, ale także gry planszowe, książki i miękkie maskotki. Koncern na razie nie wycofa całkowicie plastikowych zabawek, ponieważ nadal są bardzo popularne.

Także Burger King chce ograniczyć ilość plastikowych zabawek dodawanych do zestawów dziecięcych i pracuje nad "alternatywnymi" gadżetami, przyznając jednocześnie, że plastikowe zabawki wciąż cieszą się popularnością wśród najmłodszych klientów.

Koncern McDonald's stara się dostosować do nowych ekologicznych trendów. Na początku tego roku poinformował, że rozpocznie wprowadzanie do swoich europejskich lokali papierowych słomek, zamiast plastikowych. Dotyczy to także polskich restauracji. Na razie testowo, ale docelowo koncern chce całkowicie zrezygnować z jednorazowych, plastikowych słomek.

Biznes
Nowe sankcje USA na Rosję. Przejęcie Santandera. Unia kusi naukowców z USA
Biznes
USA daleko do 5 proc. PKB na obronność
Biznes
Budowa fregaty Burza rozpoczęta w Stoczni Wojennej
Biznes
Porozumienie USA–Ukraina. Wyzwanie demograficzne przed nami
Biznes
Poczta Polska staje na nogi? Wyraźna poprawa wyników
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku