Reklama

Biznes traci wiarę w euro

Poparcie dla wspólnej waluty wśród dużych i średnich firm okazuje się bardzo mocno zróżnicowane. Liczą się czynniki ekonomiczne, takie jak stabilność złotego, sytuacja w strefie euro, a także polityka.

Aktualizacja: 13.01.2020 10:04 Publikacja: 12.01.2020 21:00

Biznes traci wiarę w euro

Foto: Bloomberg

Obecnie wejścia Polski do strefy euro życzyłoby sobie 42 proc. średnich i dużych przedsiębiorstw, na „nie" jest 40 proc., a ok. 18 proc. nie ma zdania – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy doradczej Grant Thornton, udostępnionych „Rzeczpospolitej".

Odsetek opowiadających się za wspólną walutą jest relatywnie niski, zwłaszcza w porównaniu z 2018 r., gdy wynosił on aż 74 proc. Taki spadek pokazuje, że „polscy przedsiębiorcy w tej kwestii są wyjątkowo zmienni, a ich opinia odnośnie do porzucania przez Polskę złotego i przyjmowania euro zmienia się szybciej niż cykle koniunkturalne" – komentuje Grant Thornton.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Polska wstrzymuje eksport z Chin, PGZ z licencją na amunicję 155 mm
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Reklama
Reklama