Reklama

Kanye West łączy siły z marką Gap. Obiecuje tańsze, młodzieżowe ubrania

Popularny raper chce sprzedawać odzież własnej marki na znacznie większą skalę niż dotychczas. Pomoże mu w tym marka Gap.

Aktualizacja: 27.06.2020 14:12 Publikacja: 27.06.2020 14:02

Kanye West

Kanye West

Foto: Wikimedia Commons/Attribution 3.0 Unported (CC BY 3.0)/David Shankbone

ala

Kanye West jest właścicielem własnej marki modowej Yeezy. Po odzież i obuwie zaprojektowane przez słynnego rapera od lat chętnie sięgają jego fani - oczywiście ci, których na to stać, bowiem ceny bywają kosmiczne (za oryginalne buty tej marki zapłacimy od 2000 zł do nawet 12 000 zł). Teraz Kanye West zamierza jednak rozszerzyć swoją działalność i rozpocząć sprzedaż na znacznie większą skalę.

W tym celu muzyk nawiązał współpracę z koncernem Gap, w ramach której powstanie nowa linia odzieży Yeezy-Gap. Będzie ona skierowana przede wszystkim do młodzieży, a w ofercie znajdziemy między innymi bluzy, koszulki i spodnie spod szyldu Kanye’ego Westa. Produkty mają być nowoczesne, wyszukane i - co ważniejsze dla młodych fanów muzyka - tańsze od tych, które dotychczas sprzedawał West.

Ubrania rapera mają w przyszłym roku pojawić się w sklepach stacjonarnych i internetowych. Muzyk zawarł kontrakt z firmą Gap na 10 lat. Nie ujawniono jeszcze szczegółów finansowych transakcji, wiadomo natomiast, że West zachowa wyłączność na markę Yeezy i będzie pobierać prowizje w oparciu o wyniki sprzedaży.

Obie strony chcą dzięki współpracy zyskać nowych klientów i umocnić swoje pozycje na rynku. Choć Gap wciąż jest liderem na rynku odzieżowym w Stanach Zjednoczonych, to w ostatnich latach firma wpadła w spore kłopoty finansowe, jak i wizerunkowe, i została zmuszona zamknąć wiele swoich sklepów.

Reklama
Reklama

Kanye West z kolei od dawna planował rozszerzyć swoją działalność i skierować ją „do mas”, w czym Gap z pewnością mu pomoże. Muzyk ma także sentyment do marki, bo to właśnie w Gapie pracował kiedyś w młodości. West od kilku lat współpracuje również z Adidasem, z którym wypuścił własną kolekcję obuwia. Wcześniej w tym miesiącu pojawiły się pogłoski o tym, że West zamierza wejść w branżę kosmetyczną, w której świetnie radzi sobie jego żona, Kim Kardashian. Jak podaje BBC, marka Yeezy wyceniana była w kwietniu tego roku na 2,9 mld dol.

Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Biznes
„Lex Huawei” po pierwszym czytaniu w Sejmie. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Elektryfikacja flot do 2030? Australia odcina młodych od social mediów
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama