Motywem przewodnim pierwszego zegarka Chopin jest Etiuda c-moll Op. 10 No. 12, zwana również Etiudą Rewolucyjną. Właściciele marki Błonie nawiązali współpracę z Instytutem Fryderyka Chopina i w ten sposób zdobyli prawo do posługiwania się nazwiskiem kompozytora, a także możliwość wyprodukowania 56 zegarków rocznie.

Choć zegarek jest wykonany zgodnie ze współczesnymi wymogami to nawiązań do twórczości genialnego kompozytora jest wiele. Wskazówki zegarka są platerowane na niebiesko i przypominają te popularne w czasach Chopina m.in. w zegarkach kieszonkowych. Indeksy zaś rozmieszczono na wielopoziomowej pięciolinii. Na godzinach 10 i 12 znajdują się indeksy liczbowe, co jest czytelnym nawiązaniem do słynnego dzieła mistrza. Po lewej stronie tarczy widnieje wskaźnik rezerwy chodu w kształcie klawiatury fortepianu.

Jak podaje producent jeden ważny element tarczy nawiązuje do swojego patrona - to znajdująca się na godzinie 6 czerwona obręcz, okalająca subtarczę sekundową, wykonaną ze szlachetnego kamienia zwanego karnelianem. Ten czerwony wulkaniczny kamień to nawiązanie choćby do serca kompozytora, które w 96. rocznicę śmierci zostało wmurowane w filar Kościoła Świętego Krzyża w Warszawie. 96 godzin wynosi również rezerwa chodu zegarka. Od strony dekla zegarka uwidocznione są ważne daty z życiorysu kompozytora. Co więcej, tył mechanizmu ma wygrawerowany rękopis Chopina, który jest zapisem emocji, jakie nim targały po otrzymaniu informacji o upadku powstania listopadowego.

Przez wiele miesięcy partnerzy ze szwajcarskiej manufaktury Schwarz Etienne pracowali nad zastosowaniem odpowiedniej technologii i w efekcie stworzyli koło balansu w odcieniu intensywnej czerwieni, co nawiązuje do serca kompozytora, ale również stanowi kluczowy wyróżnik marki Chopin.

- Powstanie tego zegarka poświęconemu wybitnemu Polakowi, ale też przecież artyście znanemu na całym globie i obywatelowi świata, to dla nas ogromny powód do dumy. Jest to nostalgiczna podróż, w którą wybieramy się ku współczesności. Wierzymy, że dotrzemy do koneserów sztuki zarówno w Polsce, jak i poza granicami naszego kraju - mówi Michał Dunin, prezes firmy Błonie, odpowiedzialnej za stworzenie nowej marki Chopin.

Właściciele marki nawiązali współpracę z niezależnym producentem i jedną z najbardziej prestiżowych szwajcarskich manufaktur z ponad 100-letnią tradycją, Schwarz Etienne, która jest odpowiedzialna za produkcję oraz kontrolę jakości czasomierzy.