fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Kampania Converse. Gwiazda „Stranger Things” zmienia definicję słowa „dziewczyna”

www.converse.com
W najnowszej kampanii marki Converse młode gwiazdy i aktywistki próbują na nowo zdefiniować słowo „dziewczyna”. W akcji wzięły udział m. in. aktorka z serialu „Stranger Things”, Millie Bobby Brown, oraz polska założycielka bloga GeekGoesChic, Katarzyna Gola.

„Co dla Ciebie oznacza słowo dziewczyna w 2019 roku?” – to pytanie zadał amerykański producent obuwia znanym i utalentowanym młodym kobietom, które nie boją się wyrażać siebie i odbiegać od z góry ustalonych norm. Jest to część najnowszej kampanii Converse „All The Stories Are True”, która ma na celu zachęcenie dziewczyn do zdefiniowania siebie na swój indywidualny sposób i wyznaczenia własnej drogi życia, zgodnej z ich aspiracjami i marzeniami. 

Czytaj także: Dyrektor marketingu Reserved krytykowana za słowa o „czasach, kiedy kobieta była kobietą” 

W kampanii wystąpiła brytyjska aktorka i aktywistka Millie Bobby Brown, znana z produkcji Netflixa „Stranger Things”, a także pierwsza baletnica tańcząca w hidżabie Stephanie Kurlow, instruktorka kursów samoobrony dla kobiet Qin Yungquan i piosenkarka Naomi Preizler. Wśród odważnych i inspirujących dziewczyn z całego świata znalazła się również Polka – ekspertka od nowych technologii w modzie i założycielka bloga GeekGoesChic, Katarzyna Gola.

Gwiazdy promują limitowaną kolekcję „Love The Progress”, która jak tłumaczy Converse, „jest inspirowana miłością, jednością i społecznością”. Wchodzące w jej skład buty, ubrania i plecaki zostały zaprojektowane przez wyłącznie kobiecy zespół Converse, a w procesie ich tworzenia brały udział znane kobiety. Każda z nich miała dołączyć do produktu swoją własną definicję słowa „dziewczyna”.

Skąd taki pomysł? Jak wyjaśnia marka, słowo to często budzi pejoratywne skojarzenia, a słowniki na całym świecie utożsamiają je ze słabszą płcią. Widać to było choćby w znanej kampanii podpasek Always, w której zapytano dzieci i młodzież, co to znaczy biegać jak dziewczyna. Starsi uczestnicy parodiowali nieudolny bieg na obcasach, z kolei dla młodych dziewczynek to oznaczało bieg pełen energii i siły. To wyraźnie pokazało, jak bardzo pojęcie „dziewczyny” zmienia się w pewnym momencie dojrzewania.

Kasia Gola

Converse, wraz z młodymi i silnymi kobietami, postanowił to zmienić. Co z tego wynikło? Buty i odzież pełne wyrazistych i odważnych kolorów, na których znajdują się wydrukowane ręcznie napisane przez celebrytki definicje czy skojarzania ze słowem „dziewczyna”. Mają nie tylko wyznaczyć nowe szlaki, jakie mogą obrać konsumentki, ale także zachęcić je, by same definiowały siebie i wyznaczały swoją własną drogę życia. 

Czytaj także: Biegasz? Dostaniesz za darmo piwo od New Balance 

Hasłem głównej ambasadorki kampanii, Millie Bobby Brown zostało „GIRL is powerful” (po polsku „DZIEWCZYNA jest silna”). Australijka Stephanie Kurlow stwierdziła z kolei, że dziewczyna jest osobą „wpływową i ryzykantką”, dla Qin Yungquan z Singapuru jest ona „wojowniczką”, a dla Kasi Goli kimś „zdyscyplinowanym, kto ciężko pracuje i osiąga”. Argentynka Naomi Preizler stwierdziła prosto, że dziewczyna jest „człowiekiem”.

Stephanie Kurlow

Kampania „All The Stories Are True” wystartowała 19 lutego. Limitowana kolekcja „Love The Progress” jest już dostępna w Polsce i można ją znaleźć w sklepach Converse w całym kraju: w Warszawie w Galerii Mokotów, Złotych Tarasach i Arkadii, w Krakowie w Galerii Krakowskiej i Serenadzie, w Trójmieście w Rivierze i Galerii Bałtyckiej, we Wrocławiu we Wroclavii, w Łodzi w Manufakturze oraz w Poznaniu w Posnanii.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA