Za pracownię 25-lecia uznał JEMS Architektów z Warszawy. Zespół założony przez Macieja Miłobędzkiego, Olgierda Jagiełłę, Jerzego Szczepanika - Dzikowskiego i Wojciech Zycha w 1988 roku, słynie z wielu znakomitych realizacji, jak m.in. w stolicy: budynki biurowe Platinum Business Park, siedziba Agory, rozbudowa Hali Koszyki i Akademii Sztuk Pięknych, a także Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach, rozbudowa Biblioteki Raczyńskich, czy kompleks biurowy Pixel - w Poznaniu.
JEMS Architekci unikają epatowania formą, dążą do architektury dobrze przemyślanej, wyważonej, wrażliwej na kontekst. Są laureatami wielu konkursów architektonicznych.
Redakcja „Architektura-murator” swój wybór uzasadnia: - Za konsekwencję i wierność przyjętym przed ponad trzydziestu laty zasadom projektowania, współpracy, szczególną dbałość o jakość architektury, detal. Także za organizację i nietypowy sposób funkcjonowania samego biura, które przypomina raczej spółdzielnię, gdzie cenione jest współdziałanie, rozmowa, dyskusja, edukacja młodego pokolenia architektów, a nie nastawienie na zysk i promocję poszczególnych projektantów. Tworzona przez nich architektura jest ponadczasowa, racjonalna, prosta, pozbawiona ekstrawaganckich form…
Natomiast za realizację 25-lecia miesięcznik uznał Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie, przypominając, że powstało ono z inicjatywy Krystyny Zachwatowicz i Andrzeja Wajdy, a twórcami projektu architektonicznego są: Arata Isozaki & Associates oraz Krzysztof Ingarden- Jacek Ewý & Jet Atelier. W uzasadnieniu wyróżnienia mówi: „Manggha to pierwsza w Polsce po 1989 roku realizacja architekta o międzynarodowej sławie, powstała we współpracy z polską pracownią. Budynek narodził się w tym samym roku, w którym powstała „Architektura-murator” i wyznaczył nowe szlaki polskiej architekturze na następne 25 lat. Antycypował przyszłość swoim powiązaniem z rzeką i znaczeniem publicznej muzealnej funkcji. Skromność, lapidarność i w pełni wykorzystana unikalna lokalizacja to cechy, które decydują o tym, że Mangghę można uznać za wzorzec, ideał, do którego polska architektura wciąż dąży.”
Wśród nagrodzonych znaleźli się także Grzegorz Stiasny za tekst „Od A do Z - alfabet architektury” , Marcin Czechowicz za fotografię „Dom na kopalni”, OSSA – Ogólnopolskie Spotkania Studentów Architektury, Kwartalnik Architektoniczny „RZUT”.