Polskie stocznie czekają na strategię

Pierwsze kroki przemysł stoczniowy w Polsce stawiał tuż po odzyskaniu niepodległości, rzecz jasna w Gdyni. To tutaj budowano statki rybackie oraz remontowano okręty Marynarki Wojennej.

Publikacja: 12.07.2018 21:00

Stocznia im. Komuny Paryskiej w Gdyni w lipcu 1972 r. Trwa budowa statku w suchym doku stoczni.

Stocznia im. Komuny Paryskiej w Gdyni w lipcu 1972 r. Trwa budowa statku w suchym doku stoczni.

Foto: PAP, Jan Morek

Invrest PS

Następny etap rozwoju to budowa statku pełnomorskiego. Jednak ukończenie parowego drobnicowca „Olza" uniemożliwiła II wojna światowa.

Pozostało 99% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
100 Lat Polskiej Gospodarki
Grzegorz W. Kołodko: Największym wyzwaniem jest demografia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
100 Lat Polskiej Gospodarki
Jan Grzegorz Prądzyński: Wielkim wyzwaniem będą samochody autonomiczne
100 Lat Polskiej Gospodarki
Dąbrowski: Otworzyć się na potrzeby nowego pokolenia
100 Lat Polskiej Gospodarki
Gróbarczyk: 5 minut, które trzeba wykorzystać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
100 Lat Polskiej Gospodarki
Dziubiński: Mamy wielki potencjał