Lufthansa, która powstała w 1953 roku zaczęła do naszego kraju latać w 1971 r. A z NRD łączył Polskę wschodnioniemiecki Interflug, który został zlikwidowany w 1991 roku.
Francuzi zainaugurowali swoje loty do Polski jeszcze w 1921 roku. Na trasie Paryż- Strasburg-Praga-Warszawa wykonywała je Franco Roumaine Company, jedna ze spółek, z której wywodzi się dzisiejszy Air France. W 1933 roku Franco Roumaine została przekształcona w International Company of Aeronautics (CIDNA), którą z połączono ją z przewoźnikami komercyjnymi Air Orient, Air Union, Societe Generale de Transport Aerienne (SGTA) i Aeropostale. Z tej fuzji powstały Air France, które w tym samym roku poleciały z Paryża (przez Pragę) do Warszawy i tę trasę obsługiwały do momentu wybuchu II wojny światowej. Pierwsze biuro Air France w Warszawie mieściło się przy Placu Napoleona 9. Po wojnie wznowienie lotów Air France nastąpiło w 1959 roku.
Drugą w kolejności dużą linią europejską, która uruchomiła loty do Polski i obsługuje je nadal są brytyjskie British Airways. 17 kwietnia 1939 roku wylądowała w Warszawie pierwsza maszyna BA, która przyleciała z Londynu Heston przez Berlin. Brytyjczycy oferowali to połączenie od poniedziałku do piątku i obsługiwane było przez samoloty Lockheed 14. Loty do Polski zostały przerwane wraz z wybuchem wojny. British Airways wrócił na polski rynek 8 kwietnia 1958 roku, także połączeniem na trasie Warszawa-Londyn. Na warszawskim lotnisku wylądował wtedy śmigłowy Vickers Viscount 701 w barwach British European Airways (BEA), poprzedniczki British Airways. Loty regularne rozpoczęły się 20 kwietnia 1958 roku. Samoloty BEA lądowały na – wówczas jedynym – Terminalu 1 lotniska Heathrow. Początkowo loty odbywały się dwa razy w tygodniu.
Warszawskie biuro BEA otwarte zostało 10 lipca 1959 roku przez Sir Arnolda Overtona, członka zarządu linii. BEA wybrały na swoją siedzibę lokal przy ulicy Kruczej 49, potem przeniosły ją na ul. Marszałkowską 76.
W roku 1971 BEA latały do Warszawy już codziennie. Bilet w obie strony kosztował 132 funty (7 tys. 656 ówczesnych złotych). Opłata za nadbagaż wynosiła 9,7 funta za kilogram. Dziś British Airways oferują 24 połączenia tygodniowo między Polską a Wielką Brytanią, ceny biletów powrotnych w klasie ekonomicznej na trasach z Warszawy i Krakowa rozpoczynają się od 480 złotych plus opłaty. Linia znana jest również z tego, że jako pierwsza w Polsce zrezygnowała z tzw Sunday Rule, czyli konieczności spędzenia przez pasażera nocy z soboty na niedzielę w porcie docelowym, co znacznie obniżyło koszty podróży lotniczych, bo zmusiły konkurencję do wprowadzenia tej samej zasady.