Reklama

Specjaliści już korzystają z AI, lecz boją się jej konkurencji

Niemal każdy profesjonalista chce dziś poszerzać swoje kompetencje w zakresie sztucznej inteligencji. Szybko przybywa też tych, którzy wspierają się nią w pracy.

Publikacja: 15.09.2025 04:40

Niemal każdy profesjonalista chce dziś poszerzać swoje kompetencje w zakresie AI

Niemal każdy profesjonalista chce dziś poszerzać swoje kompetencje w zakresie AI

Foto: Blessed Stock / Adobe Stock

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Jakie znaczenie ma sztuczna inteligencja w pracy dla specjalistów i menedżerów w Polsce i na świecie?
  • Jakie konsekwencje dla rynku pracy wynikają z dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji?
  • Na czym polega obawa pracowników przed możliwym wpływem AI na zatrudnienie?
  • Jakie są przewidywania ekspertów na temat przyszłości zatrudnienia w kontekście rozwoju AI?
Pozostało jeszcze 93% artykułu

Prawie połowa (46 proc.) specjalistów i menedżerów w Polsce wykorzystuje sztuczną inteligencję w pracy a jeszcze więcej, bo 85 proc. z nich chce zdobywać wiedzę i umiejętności w tym zakresie- wynika z badań firmy rekrutacyjnej Hay, które objęły profesjonalistów i pracodawców w 23 krajach na świecie. Polacy nie są jednak najbardziej zdeterminowani do szkoleń AI, bo na świecie średni odsetek chętnych do poszerzania kompetencji sięga 89 proc.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Ostre hamowanie na rynku biur. Duża konkurencja o najlepsze siedziby
Raporty ekonomiczne
Rząd buduje cyfrową tarczę. Problem w tym, że jest dziurawa
Raporty ekonomiczne
Wrzesień w dotacjach: technologie przyszłości w zasięgu firm
Raporty ekonomiczne
W zakupach internetowych Polska już dawno jest w G20
Raporty ekonomiczne
Rynek mieszkaniowy na „ścianie wschodniej” uodpornił się na zagrożenie wojną i dronami
Reklama
Reklama
Reklama