Reklama

Słabe dane z rynku pracy, Mikołaj rzadziej rekrutował. Zła wróżba na 2025 r.?

Deklarowanego w badaniach wzrostu gotowości firm do zwiększania zatrudnienia w 2025 r. nie widać w listopadowych danych o ofertach pracy, także tej sezonowej.

Publikacja: 13.12.2024 05:46

Spadek liczy ofert pracy w listopadzie to zła prognoza na 2025 rok?

Spadek liczy ofert pracy w listopadzie to zła prognoza na 2025 rok?

Foto: Adobe Stock

Po jesiennym ożywieniu na portalach rekrutacyjnych w listopadzie nie było już śladu. Łączna liczba ofert opublikowanych na 50 największych portalach rekrutacyjnych zmalała do niespełna 230,6 tys., czyli niemal o jedną piątą, w porównaniu z październikiem tego roku i była też o ok. 1 proc. mniejsza niż w bardzo słabym listopadzie 2023 r. – wynika z raportu firmy doradczej Grant Thornton, który „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza.

Podobny trend widać także w udostępnionych „Rzeczpospolitej” danych agencji zatrudnienia Adecco Group, która – obok portali rekrutacyjnych – analizuje też oferty publikowane w mediach społecznościowych. Tam również widać w listopadzie 20-proc. spadek liczby ogłoszeń o pracy w ujęciu miesięcznym i 2-proc. – w skali roku.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Pracownicy IT są wypaleni, boją się AI. Nadchodzi era respecjalizacji, nie wszyscy przetrwają
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Raporty ekonomiczne
Rekordowy deficyt i słabe dochody. Czy rząd znowelizuje budżet?
Raporty ekonomiczne
Start-upy wyjdą z dołka? Na razie napotykają poważny problem
Raporty ekonomiczne
System kaucyjny rozkręca się powoli
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Raporty ekonomiczne
Kolej bije rekordy. Na polskie tory wjeżdża konkurencja
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama