Reklama
Rozwiń

Triumf warszawskiej „Goplany”

Przedstawienie Opery Narodowej zdobyło najważniejszą w swej dziedzinie sztuki nagrodę. To International Opera Award.

W piekle i krainie czarów

W najbliższy poniedziałek rozpoczyna się w Łodzi Festiwal Szkół Teatralnych.

„Muzułmany" Artura Pałygi w Teatrze Śląskim

„Muzułmany" Artura Pałygi w reżyserii Piotra Ratajczaka w Katowicach diagnozują stosunek do obcych.

Teatr Wierszalin wystawia "Dziady"

Spektakl „Dziady Noc I" Piotra Tomaszuka jest rodzajem teatralnej „arki przymierza między dawnymi a nowymi laty".

Opętani Schulzem

Performance „Sanatorium pod klepsydrą” Agaty Dudy-Gracz na dwie godziny zmienił warszawską Pragę w Schulzowski Drohobycz.

Beksiński w tonacji Satanowskiego

Opowieść o wybitnym malarzu przygotował wybitny kompozytor.

Ludzie z tłumu Solidarności

Przełomowe wydarzenia lat 80. są tematem spektaklu „Zakład Doświadczalny Solidarność”. Premiera w Studiu Teatralnym Dwójki w niedzielę.

Performans z Schulzem

W najbliższy piątek, 28 kwietnia, Gołda Tencer oraz aktorzy Teatru Żydowskiego w Warszawie wystąpią w niezwykłym projekcie jednej z najciekawszych reżysere...

Morawski odwołany z funkcji dyrektora Teatru Polskiego. Wojewoda wstrzymuje decyzję o odwołaniu

Zarząd województwa dolnośląskiego odwołał w środę Cezarego Morawskiego z funkcji dyrektora Teatru Polskiego we Wrocławiu. Kilka minut po podjęciu uchwały w...

Tomasz Karolak, dyrektor prywatnego Teatru IMKA w Warszawie: Premiera czekała na dobry moment

O adaptacji powieści „Wiele demonów" Jerzego Pilcha, koprodukcji z Teatrem Nowym w Łodzi i planach na przyszłość mówi Tomasz Karolak, dyrektor prywatnego T...

Reklama
Reklama

"Ślub" Augustynowicz zwycięzcą Opolskich Konfrontacji Teatralnych

W werdykcie zakończonych właśnie Opolskich Konfrontacji Teatralnych „Klasyka Polska” nie było zaskoczenia. Inscenizacja Gombrowiczowskiego „Ślubu” przygoto...

Młodzież Wszechpolska protestowała przeciwko wystawianiu "Klątwy" w Teatrze Powszechnym

Zgodnie z zapowiedziami Młodzież Wszechpolska protestowała w piątek wieczorem przed Teatrem Powszechnym, gdzie wystawiana jest "Klątwa" w reżyserii Olivera...

Kogo dotyka klasyka

42. Opolskie Konfrontacje Teatralne przekroczyły półmetek. Hasło tegorocznej edycji brzmi „Klasyka dotyka”.

Adam Opatowicz: Satelitarny byt wokół teatru

O dwudziestoleciu kabaretu Czarny Kot Rudy opowiada Adam Opatowicz, dyrektor Teatru Polskiego w Szczecinie.

Nowa fala płynie na Szczecin

Na tegorocznym Kontrapunkcie (21–29 kwietnia) będzie mniej spektakli gwiazdorskich i zagranicznych, a więcej o współczesnej Polsce.

Tomasz Mościcki. Teatr w czasach zdeptanej wolności

Z pewnością nie jest to książka, którą można by włożyć do damskiej torebki albo zabrać ze sobą na wakacje.

Kiedy Bóg ręki nie poda

„Porwanie Europy” Rymkiewicza w reżyserii Piotra Cieplaka po raz pierwszy pokazano w katowickim Teatrze Śląskim 7 kwietnia.

"Biesy" w Teatrze STU

Dostojewski na krakowskiej scenie STU w nowej odsłonie i ze zmienioną obsadą wkracza w dziesiąty sezon.

Piotr Zaremba: Szkolne teatry nie są dużo gorsze od profesjonalnych

Teatry szkolne i młodzieżowe nie tylko oferują kulturę wyższą u progu dojrzałości, ale też są bardziej pluralistyczne niż te profesjonalne. Wykształcają ta...

Adam Ferency: Czy łysy facet musi być zły

Adam Ferency mówi Janowi Bończy-Szabłowskiemu o spektaklu „Dziennik przebudzenia" według Jerzego Pilcha.

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama