"Ślub" Augustynowicz zwycięzcą Opolskich Konfrontacji Teatralnych

W werdykcie zakończonych właśnie Opolskich Konfrontacji Teatralnych „Klasyka Polska” nie było zaskoczenia. Inscenizacja Gombrowiczowskiego „Ślubu” przygoto...

Młodzież Wszechpolska protestowała przeciwko wystawianiu "Klątwy" w Teatrze Powszechnym

Zgodnie z zapowiedziami Młodzież Wszechpolska protestowała w piątek wieczorem przed Teatrem Powszechnym, gdzie wystawiana jest "Klątwa" w reżyserii Olivera...

Kogo dotyka klasyka

42. Opolskie Konfrontacje Teatralne przekroczyły półmetek. Hasło tegorocznej edycji brzmi „Klasyka dotyka”.

Adam Opatowicz: Satelitarny byt wokół teatru

O dwudziestoleciu kabaretu Czarny Kot Rudy opowiada Adam Opatowicz, dyrektor Teatru Polskiego w Szczecinie.

Nowa fala płynie na Szczecin

Na tegorocznym Kontrapunkcie (21–29 kwietnia) będzie mniej spektakli gwiazdorskich i zagranicznych, a więcej o współczesnej Polsce.

Tomasz Mościcki. Teatr w czasach zdeptanej wolności

Z pewnością nie jest to książka, którą można by włożyć do damskiej torebki albo zabrać ze sobą na wakacje.

Kiedy Bóg ręki nie poda

„Porwanie Europy” Rymkiewicza w reżyserii Piotra Cieplaka po raz pierwszy pokazano w katowickim Teatrze Śląskim 7 kwietnia.

"Biesy" w Teatrze STU

Dostojewski na krakowskiej scenie STU w nowej odsłonie i ze zmienioną obsadą wkracza w dziesiąty sezon.

Piotr Zaremba: Szkolne teatry nie są dużo gorsze od profesjonalnych

Teatry szkolne i młodzieżowe nie tylko oferują kulturę wyższą u progu dojrzałości, ale też są bardziej pluralistyczne niż te profesjonalne. Wykształcają ta...

Adam Ferency: Czy łysy facet musi być zły

Adam Ferency mówi Janowi Bończy-Szabłowskiemu o spektaklu „Dziennik przebudzenia" według Jerzego Pilcha.

Reklama
Reklama

"Iwona" Grzegorza Jarzyny, czyli internet osaczający ludzi

W moskiewskiej „Iwonie" Jarzyny każdy, kto myśli niezależnie, wchodząc w orbitę władzy, musi zginąć.

"Ślub" Gombrowicza w reżyserii Anny Augustynowicz

Inscenizacja „Ślubu" dokonana przez Annę Augustynowicz to jedno z najwybitniejszych odczytań tego dramatu. Klasą i jakością mogą być porównywane ze spektak...

Rozpoczęły się Warszawskie Spotkania Teatralne

Warszawskie Spotkania Teatralne rozpoczęły się w okresie gigantycznego przesilenia na polskich scenach.

"Historia Jakuba": Ocalony z getta zostaje księdzem

Pro i Kontra: „Historia Jakuba” rodzi pytanie, czy teatr jest w stanie przedstawić tak powikłaną opowieść o ludzkich losach.

Wariatka, która daje szansę

„Poskromienie złośnicy" Szekspira w toruńskim Teatrze im. Wilama Horzycy przygotowała Justyna Celeda.

Nowa scena teatralna powstanie w Bydgoszczy

Już niedługo rozpocznie się rewitalizacja Teatru Kameralnego w Bydgoszczy. Rozpisano konkurs na emblemat mający zdobić jego fasadę.

Aktorska kreacja w cyberprzestrzeni

O swoich rolach oraz fascynacji Toruniem mówi Łukasz Ignasiński, aktor Teatru im. Horzycy, laureat nagrody Wilama.

Wiosna na teatralnych scenach

Kujawsko-Pomorskie jest obecnie areną dużych zmian teatralnych, zarówno jeśli chodzi o personalia, jak i inwestycje. Na zmiany personalne czekają w Toruniu...

Artur Ruciński: Odpowiednia dawka adrenaliny

Jeden z najlepszych barytonów na świecie, Artur Ruciński mówi, co jest dla niego naprawdę ważne.

"Wyzwolenie" w Teatrze Studio: Jak wyzwolony reżyser zamordował Wyspiańskiego

Po premierze w warszawskim Studio zastanawiam się, co złego uczynił reżyserom Stanisław Wyspiański, że tak bezkarnie nim pomiatają.

Reklama
Reklama