Nasz świat się zmienia – pod wieloma względami na lepsze. Zmniejsza się stopień ubóstwa i umieralności dzieci, a zatem rośnie liczba uczniów chodzących do szkoły; światowi przywódcy zaś podejmują wspólne wysiłki, by przeciwdziałać zmianom klimatycznym.
Media są szczególnie uprawnione do tego, by opowiadać indywidualne historie stanowiące tło dla tych trendów. World Association of Newspapers and News Publishers (WAN IFRA) także uznaje dziennikarstwo interwencyjne za coraz ważniejszy filar mediów. W naszych pełnych wyzwań czasach czytelnicy oczekują wiadomości przynoszących nadzieję i pozytywne przesłanie.
Podobnie myślimy my, w Sparknews. Dlatego zaprosiliśmy najważniejsze światowe media, by zrobić coś innego: opisać inicjatywy, które czynią życie lepszym. Gdy cztery lata temu po raz pierwszy media odpowiedziały na nasz apel, zainspirowany doświadczeniami Christiana de Boisredona w dziedzinie dziennikarstwa interwencyjnego, narodził się właśnie Impact Journalism Day.
W tym roku 55 drukowanych i cyfrowych mediów z różnych krajów wspólnie postanowiło podzielić się opowieściami o innowacjach i sukcesach.
Ty i 120 milionów czytelników na całym świecie przekonacie się, że dzisiejsze wiadomości dotyczą tych samych co zawsze miejsc i spraw, ale przedstawionych w innym świetle. Poznajcie tych, którym udało się znaleźć rozwiązania w zakresie ochrony zdrowia, wody, energii, finansów, edukacji, zatrudnienia i w wielu innych dziedzinach. Niech te historie zmienią twoje wyobrażenie na temat tego, co mogą osiągnąć obywatele. Daj się zainspirować.