Reklama

Sto historii o zmianach

Dziś obchodzimy Impact Journalism Day.

Aktualizacja: 25.06.2016 10:23 Publikacja: 25.06.2016 06:00

Marie-Elie Aboul-Nasr, menedżer do spraw kontaktów z mediami w Sparknews

Foto: Spark News

Nasz świat się zmienia – pod wieloma względami na lepsze. Zmniejsza się stopień ubóstwa i umieralności dzieci, a zatem rośnie liczba uczniów chodzących do szkoły; światowi przywódcy zaś podejmują wspólne wysiłki, by przeciwdziałać zmianom klimatycznym.

Media są szczególnie uprawnione do tego, by opowiadać indywidualne historie stanowiące tło dla tych trendów. World Association of Newspapers and News Publishers (WAN IFRA) także uznaje dziennikarstwo interwencyjne za coraz ważniejszy filar mediów. W naszych pełnych wyzwań czasach czytelnicy oczekują wiadomości przynoszących nadzieję i pozytywne przesłanie.

Podobnie myślimy my, w Sparknews. Dlatego zaprosiliśmy najważniejsze światowe media, by zrobić coś innego: opisać inicjatywy, które czynią życie lepszym. Gdy cztery lata temu po raz pierwszy media odpowiedziały na nasz apel, zainspirowany doświadczeniami Christiana de Boisredona w dziedzinie dziennikarstwa interwencyjnego, narodził się właśnie Impact Journalism Day.

W tym roku 55 drukowanych i cyfrowych mediów z różnych krajów wspólnie postanowiło podzielić się opowieściami o innowacjach i sukcesach.

Ty i 120 milionów czytelników na całym świecie przekonacie się, że dzisiejsze wiadomości dotyczą tych samych co zawsze miejsc i spraw, ale przedstawionych w innym świetle. Poznajcie tych, którym udało się znaleźć rozwiązania w zakresie ochrony zdrowia, wody, energii, finansów, edukacji, zatrudnienia i w wielu innych dziedzinach. Niech te historie zmienią twoje wyobrażenie na temat tego, co mogą osiągnąć obywatele. Daj się zainspirować.

Reklama
Reklama

55 partnerów medialnych podziela przekonanie, że mogą stać się częścią tej zmiany, jaką chcieliby widzieć w świecie.

Jeśli czujesz tak samo, przyłącz się do rozmowy. Czekamy na twoją reakcję. Po to właśnie opracowaliśmy nowe rozwiązania techniczne, w tym te, które wiele redakcji umieszcza na końcu artykułów w swoich wydaniach internetowych. Powiedz nam, czy spotkałeś się z podobnymi problemami i czy chcesz, by przedstawione rozwiązania zostały wcielone w życie w twoim kraju. Idź śladem opisanych w naszych artykułach ludzi, którzy dokonują zmian. Napisz do nas lub do swoich gazet, by podzielić się własnymi doświadczeniami.

Aby być na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami, związanymi z Impact Journalism Day, śledź nasze hashtagi oraz konta na Facebooku i Twitterze: #ImpactJournalism, #StoryOfChange, @Sparknews, @Rzeczpospolita lub napisz do nas na adres contact@sparknews.com. Aby poznać więcej inspirujących historii, odwiedź profil na Facebooku AXA People Protectors, na której AXA, od 2012 roku partner biznesowy Impact Jounalism Day, dzieli się innowacyjnymi rozwiązaniami, jak lepiej chronić naszą planetę i jej mieszkańców.

Jeśli znasz przedsiębiorców, firmy lub projekty, które zasługują na opisanie w ramach IJD w przyszłym roku, prześlij ich nazwy na adres: tellsparknews.com. Każdy może być bohaterem takiej historii.

—tłum. ds

Wydarzenia
Poznaliśmy nazwiska laureatów konkursu T-Mobile Voice Impact Award!
Wydarzenia
Totalizator Sportowy ma już 70 lat i nie zwalnia tempa
Polityka
Andrij Parubij: Nie wierzę w umowy z Władimirem Putinem
Materiał Promocyjny
Ubezpieczenie domu szyte na miarę – co warto do niego dodać?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama