Od trzech lat ratusz miał umowę z Pekao S.A., wcześniej z PBK.

Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz podkreśla, że teraz zmniejszy się koszt obsługi miasta. Dotąd bank pobierał ok. 95 tys. zł miesięcznie, teraz – 60 tys. zł.

– Zmiana banku umożliwi też wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań, np. używanie terminali i kart do rozliczania mieszkańców z urzędem, a nawet wypłacania zasiłków – mówi wiceskarbnik miasta Marcin Murawski. A już teraz wszelkie operacje bankowe ratusz będzie wykonywał wyłącznie w formie elektronicznej. Żadnych papierowych wyciągów. I żadnych podań z dzielnic do ratusza o uruchomienie konkretnej kwoty – jak to było dotąd. Wystarczy zamówienie elektroniczne – trzy tygodnie przed wypłatą.

– Dzielnice mają swobodę w wydawaniu pieniędzy, ale musimy panować nad całością budżetu, by w którymś miesiącu, przy nagromadzeniu wydatków nie zabrakło pieniędzy w kasie. Stąd taki czas zamawiania gotówki – ocenia wiceskarbnik.

Informacje o nowych numerach kont miasta mają być dziś dostępne pod numerem 0800 70 70 47 oraz na stronie www.um.warszawa.pl.