Dzisiaj zarząd miasta ma podjąć decyzję w sprawie wyboru operatora dla linii kolejowej między centrum Warszawy i lotniskiem na Okęciu. Decydenci biorą pod uwagę dwa scenariusze: ogłoszenie przetargu albo zlecenie tej usługi z wolnej ręki Szybkiej Kolei Miejskiej.
Polskie Linie Kolejowe obiecują, że do 2010 roku ma się zakończyć remont 8,6 km torów między Dworcem Zachodnim i stacją Służewiec oraz budowa od tej ostatniej 1,6-km odcinka do gotowej od roku stacji pod lotniskiem.
Z kim miasto podpisze 15-letnią umowę przewozową na obsługę tej trasy? Tak naprawdę musi podjąć decyzję w sprawie przyszłości swojego przewoźnika: SKM. Kolejka ma zaledwie osiem pociągów, a przygotowania do jej skierowania na nowe trasy zostały częściowo wyhamowane (wbrew obietnicom wyborczym).
– Powierzenie obsługi lotniska SKM byłoby bodźcem do rozwoju miejskiej kolejki – przyznaje dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. – Z drugiej strony w przetargu kolejowi konkurenci mogliby zaproponować atrakcyjniejsze warunki.
Według niego miasto ma dużo czasu na wybór przewoźnika.