Ekspresówki w stolicy

Aż 3 mld zł chce wydać rząd na drogi krajowe w Warszawie i okolicach. W gigantyczny plac budowy zamieni się Bemowo i okolice lotniska Okęcie

Publikacja: 15.01.2008 00:59

Ekspresówki w stolicy

Foto: Rzeczpospolita

„Rz” dotarła do planów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dla Mazowsza. Drogowcy chcieliby wydać w 2008 roku ok. 4 mld zł, z czego ok. 3 mld zł na inwestycje: przygotowanie projektów, wykupy gruntów i same budowy (reszta trafi głównie na remonty i utrzymanie 2,1 tys. km dróg krajowych na Mazowszu).

W 2007 roku GDDKiA wydała na inwestycje ponad 1,5 mld zł, ale dała się poznać głównie z budowy obwodnic z dala od Warszawy – np. Jabłonny za 72 mln zł, Garwolina za 239 mln zł czy Słomczyna, Chynowa, Drwalewa i Stojadeł za 389 mln zł. Teraz drogowcy wyjdą „z lasu” prosto do zatłoczonej metropolii.

– To będą uciążliwe inwestycje – przyznaje szef GDDKiA na Mazowszu Wojciech Dąbrowski. – Kiedy budowaliśmy poza Warszawą, nasze prace obserwowało codziennie kilkaset osób. W terenie gęsto zurbanizowanym będzie to, bagatela, kilkaset tysięcy – oblicza.Na razie jedyna inwestycja GDDKiA w stolicy to wiadukt nad torami PKP przy ul. Poleczki. Nawet ten powstaje jednak na takim odludziu – obok lotniczego terminalu Cargo – że mało kto wie o inwestycji.

Co GDDKiA zacznie budować w Warszawie w 2008 roku? Przed nadejściem wiosny mają ruszyć prace przy przedłużeniu Trasy AK przez Bemowo. To będzie trasa ekspresowa łącząca autostradę A2 – która przed Euro 2012 ma dotrzeć spod Łodzi do Warszawy – z Trasą AK i wylotówką na Białystok. Droga powstanie za astronomiczną kwotę: 10,5 km za 2,1 mld zł.Drogowcy obiecują też rozpoczęcie budowy:

? południowej obwodnicy Warszawy i Trasy NS – chodzi o odcinek w kształcie litery L stanowiący nowy dojazd do lotniska Okęcie (jest problem: nie ma jeszcze tzw. decyzji środowiskowej)

? trasy Salomea – Paszków, czyli nowego wjazdu do Warszawy od strony Katowic i Krakowa odciążającego zatkaną al. Krakowską w Raszynie (kłopot: urzędnicy nie wykupili wszystkich gruntów).W ubiegłym roku szefowie GDDKIA obiecali zbudowanie do Euro 2012 całej obwodnicy ekspresowej. Do dziś nie zaczęli budowy żadnej z tych dróg. Czy uda im się dotrzymać słowa? – Projekty albo już mamy, albo je opracowujemy. Jeśli do połowy 2009 roku uzyskamy wszystkie pozwolenia na budowę, powinno się udać – upiera się Dąbrowski.

Mińska Maz. wzdłuż autostrady A2 (kosztorys to 730 mln zł)

Serocka na drodze nr 62 (154 mln zł)

na drodze nr 50: Żyrardowa (256 mln zł) i Mszczonowa (97 mln zł).

„Rz” dotarła do planów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dla Mazowsza. Drogowcy chcieliby wydać w 2008 roku ok. 4 mld zł, z czego ok. 3 mld zł na inwestycje: przygotowanie projektów, wykupy gruntów i same budowy (reszta trafi głównie na remonty i utrzymanie 2,1 tys. km dróg krajowych na Mazowszu).

W 2007 roku GDDKiA wydała na inwestycje ponad 1,5 mld zł, ale dała się poznać głównie z budowy obwodnic z dala od Warszawy – np. Jabłonny za 72 mln zł, Garwolina za 239 mln zł czy Słomczyna, Chynowa, Drwalewa i Stojadeł za 389 mln zł. Teraz drogowcy wyjdą „z lasu” prosto do zatłoczonej metropolii.

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!