[b]Nad czym pracowaliście w niedzielę?
Robert Kubica:[/b] Sprawdzaliśmy ogumienie przygotowywane przez Bridegestone’a na sezon 2010. Przednie opony mają być mniejsze niż obecnie, ale co do detali konstrukcyjnych to nawet nie znam szczegółów. Ten dzień miał bardziej polegać na sprawdzeniu tych opon, niż na testach pod kątem sezonu 2009. Z tego co wiem, podobny plan miał dzisiaj McLaren, a reszta jeździła na tegorocznych oponach.
[b]Czy nie szkoda jednego dnia jazd na takie przygotowania, przy tegorocznych ograniczeniach testów? [/b]
W naszym przypadku ten dzień nie liczył się do limitu. Oczywiście jak zawsze testy są bardzo ważne i trzeba przed pierwszym wyścigiem jak najlepiej dogadać się z samochodem, zrozumieć pracę opon i dostosować się do nowych przepisów – aerodynamika, KERS (system odzyskiwania energii kinetycznej - przyp. red), gładkie ogumienie. W tym roku jest to jeszcze ważniejsze, bo po pierwsze jest bardzo dużo zmian technicznych, a po drugie w czasie sezonu testów praktycznie nie będzie.
[b]Czy w związku z tym układ sił podczas pierwszego wyścigu będzie się powtarzał przez cały sezon?[/b]