[b]Rz: Dlaczego zespół podjął decyzję o wyposażeniu samochodu Heidfelda w KERS i rezygnacji z tego układu w przypadku Kubicy? [/b]
[b]Willy Rampf:[/b] System KERS sporo waży i za sprawą dodatkowej masy mamy o wiele mniej balastu do dyspozycji. Dobranie optymalnego rozłożenia masy nie jest łatwe. Robert jest cięższy i w jego przypadku nie możemy uzyskać odpowiedniego balansu samochodu.
[b]Czy podniesienie limitu wagi lub zmiana charakterystyki opon – podniesienie przyczepności tylnej osi – mogłyby tu pomóc? [/b]
Tak, według naszych obliczeń wystarczyłoby podnieść minimalną wagę samochodu o 10-15 kilogramów. Podobnie zadziałałoby na przykład poszerzenie tylnych opon. Testowaliśmy już ogumienie na przyszły sezon i akurat tylne opony pozostają bez zmian, ale przednie będą trochę inne, mniej przyczepne niż teraz.
[b]Czy można ocenić, jaka jest różnica w czasach okrążeń przy użyciu KERS i bez niego? [/b]