Nowe logo warszawskiego zoo

Wszystkie ogrody zoologiczne w Polsce mają w swoim logo zwierzaka. Tylko stolica mitologiczne stworzenie – syrenę. W dodatku, jak utrzymują przedstawiciele ogrodu zoologicznego – niedzisiejszą. Przyszedł więc czas na zmianę wizerunku.

Publikacja: 08.12.2010 10:07

Nowe logo warszawskiego zoo

Foto: Fotorzepa, Rob Robert Gardziński

Dokonali jej Kot Przybora i Iwo Zaniewski, jeden z najlepszych duetów reklamowych w Polsce. Przyjaciele i właściciele Agencji PZL zgodzili się zaprojektować nowe logo stołecznego ogrodu. Za darmo.

[wyimek][b][link=http://blog.zw.com.pl/rybawzoo/2010/12/07/wybierz-nowe-logo-dla-warszawskiego-zoo/]Sonda: wybierz nowe logo stołecznego zoo![/link][/b][/wyimek]

Kulisy tego projektu odsłania Ewa Zbonikowska, wiceszefowa zoo. – Pani Xymena Zaniewska zapytała swojego syna Iwona Zaniewskiego, czy nie mógłby zaproponować nowego logo dla zoo. Iwo oprócz tego, że zajmuje się reklamą, jest także malarzem i zgodził się – mówi. Nie wszyscy wiedzą, że Xymena Zaniewska jest prezesem fundacji Panda, która zajmuje się adopcją zwierząt ze stołecznego ogrodu.

Dlaczego dotychczasowe logo nie może nadal być symbolem zoo? – Ono jest z lat 50. XX wieku. Syrena jest ładnie wpisana w litery zoo, ale to już jest archaiczne. Teraz młodzi ludzie są przyzwyczajeni do czegoś innego. Nasze logo jakoś nie utożsamia się z ogrodem, tak jak logo w innych miastach na świecie. Tam, gdy logo ogrodu jest na samochodzie, ludzie od razu je kojarzą z zoo. A naszego nie. Dlatego trzeba je zmienić, tym bardziej że syrenka kojarzy się z miastem, nie ogrodem – mówi Zbonikowska.

I syrenę zastąpił... miś. Taki, którego na co dzień widzimy w al. Solidarności na wybiegu dla niedźwiedzi brunatnych. Mikołaj Manżett-Leszczyński, dyrektor artystyczny PZL, tłumaczy dlaczego: – Znam te misie od dzieciństwa. To niedźwiedź jest symbolem i wizytówką naszego zoo, pasuje do jego charakteru. Trochę leniwy jak dzień spędzony w zoo. Dlaczego nie zostawiliśmy syreny? Trochę to takie naciągane, pół kobieta, pół zwierzę – wyjaśnia.

Trzech grafików z PZL przygotowało pięć projektów z nowym logo. – Podeszliśmy do tego z dystansem, nie w sposób prawilny, szkolny. Trochę odeszliśmy od warszawskości w nowym logo. Postanowiliśmy wpisać w każde logo jakąś anegdotę, opowieść. Zlecenie wcale nie było łatwe – dodaje.

Przy okazji prezentacji pomysłów na nowe logo Ewa Zbonikowska ogłasza [link=http://blog.zw.com.pl/rybawzoo/2010/12/07/wybierz-nowe-logo-dla-warszawskiego-zoo/]konkurs dla warszawiaków[/link].

[ramka][srodtytul][link=http://www.zw.com.pl/artykul/541469_Syrena-juz-jest-pass-.html]Więcej w "Życiu Warszawy"[/link][/srodtytul][/ramka]

Dokonali jej Kot Przybora i Iwo Zaniewski, jeden z najlepszych duetów reklamowych w Polsce. Przyjaciele i właściciele Agencji PZL zgodzili się zaprojektować nowe logo stołecznego ogrodu. Za darmo.

[wyimek][b][link=http://blog.zw.com.pl/rybawzoo/2010/12/07/wybierz-nowe-logo-dla-warszawskiego-zoo/]Sonda: wybierz nowe logo stołecznego zoo![/link][/b][/wyimek]

Pozostało 86% artykułu
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!