Klienci sentymentalni

Rozmowa: Artur Gnat, Dom Marki Max von Jastrov

Publikacja: 23.05.2012 00:32

Rz: Reaktywacja nieobecnej prawie dziesięć lat marki Frugo okazała się olbrzymim sukcesem. Czy naprawdę jesteśmy aż tak bardzo przywiązani do marek?

Artur Gnat:

To jest bardzo dobry przykład, jak użytkownicy traktują marki. Są po prostu elementem ich życia. Dlatego ten sentyment jest tak duży, bo wraca coś, co straciliśmy.

Dlaczego Frugo tak mocno utkwiło w naszej pamięci?

Frugo sprzed kilkunastu lat było jednym z pierwszych produktów, który dość mocno odwoływał się do języka, sposobu komunikowania i wartości bliskich młodzieży. Nawet slogan „no to frugo!" wszedł do języka potocznego. Wpisywał się w ówcześnie modną wyzwoloną estetykę.

To nie jest więc tylko kwestia mody?

Jeżeli przywiążemy się do produktu, z którym kojarzą się miłe wspomnienia, to na jego widok uruchamiają nam się w pamięci obrazy konkretnych sytuacji.

Nie wiem, jak dzisiaj zdefiniowany jest odbiorca tego napoju, ale przecież te nastolatki sprzed dekady dziś same mają dzieci i nie zdziwiłbym się, gdyby to rodzice zarażali je przywiązaniem do tej marki. Dzieci myślą: „Skoro mama, tata mówią, że to takie fajne, to sprawdźmy to!".

To nie żenada próbować tego, co było fajne w czasach rodziców?

Właśnie nie. Często starsi ludzie mówią: „w naszych czasach to dopiero były dżinsy, dżinsy Odra" albo coś podobnego. Tylko że młodzież nie ma szans tego sprawdzić, bo tamte marki zniknęły. A frugo jest ewenementem, którego można spróbować i w ten sposób zweryfikować  sentyment rodziców. Frugo jest po prostu skazane na sukces.

Widzi pan jakieś produkty wykorzystujące podobny sentyment?

Wszędzie mamy podobne przykłady. I to nawet takie, które nie mają prawa odwoływać się do wspomnień, bo nawiązują do rzeczy sprzed dwóch, trzech pokoleń. Spójrzmy na fiata 500. Przecież ma on kształt zgoła odmienny od estetyki dzisiejszych samochodów, ale właśnie tym wygrywa. Ludzie są bardzo sentymentalni w stosunku do marek.

Rz: Reaktywacja nieobecnej prawie dziesięć lat marki Frugo okazała się olbrzymim sukcesem. Czy naprawdę jesteśmy aż tak bardzo przywiązani do marek?

Artur Gnat:

Pozostało 93% artykułu
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje