Autor proponuje zebrać wszystkie zobowiązania, notatki, plany i pomysły do jednego „koszyka", następnie je przeanalizować i uporządkować, aby ustalić zadania czy projekty (może nim być np. napisanie sprawozdania) i przystąpić do realizacji tego, co na dziś, ale także zadań, które pojawiły się niespodziewanie. Chodzi o to, aby praca niezaplanowana nie dezorganizowała nam całego czasu i nie powodowała stresów. Poradnikiem, tym razem dotyczącym skutecznego przekonywania, jest też bestseller sieci Merlin „Tak. 50 sekretów nauki perswazji", wydany przez MTBiznes. To książka która powstała dzięki badaniom naukowym nad psychologią perswazji. Zawiera rady, które mają sprawić, że staniemy się przekonujący, a inni będą spełniać nasze prośby w pracy i w domu.

Podobnych poradników w tegorocznej ofercie wydawnictw znajdziemy wiele; one też w większości tworzą nasz ranking ekonomicznych bestsellerów. Są praktyczne, świetnie napisane i łatwo się je czyta. Prym w takich publikacjach wiodą amerykańscy autorzy, którzy są mistrzami w sztuce popularyzowania nawet najbardziej zawiłych teorii naukowych.

Drugą, po poradnikach, charakterystyczną grupą tegorocznej oferty, na którą warto zwrócić uwagę, są książki odnoszące się do komplikujących się coraz bardziej warunków, w jakich działamy. Tempo i kierunki zmian w dzisiejszym świecie przypominają galop oszalałego prosięcia – są równie chaotyczne i nieprzewidywalne. Autorzy radzą, jak się odnaleźć w tej rzeczywistości, być skutecznym i bezstresowym.

—Anita Grochola, Antoni Kowalik