Za granicą patrzą przez polskie okna

Polscy producenci okien i drzwi należą do europejskiej czołówki branży stolarki budowlanej, która jest zarazem jedną z polskich specjalności eksportowych.

Publikacja: 08.02.2016 14:29

Za granicą patrzą przez polskie okna

Foto: materiały prasowe

Pod względem wielkości produkcji polskie firmy produkujące okna zajmują czwarte miejsce w Europie, natomiast w produkcji okien dachowych jesteśmy liderem. Według Centrum Analiz Branżowych, rynek stolarki okiennej urośnie w 2016 roku w granicach 5-7 proc.

Według Roberta Antczaka, dyrektora sprzedaży produktów bankowości korporacyjnej Banku Zachodniego WBK, stolarka okienna i drzwiowa to klasyczny przykład polskiego sukcesu eksportowego. W odpowiedzi na boom budowlany w Polsce, branża rozkwitła. - Powstało wiele firm, które wyspecjalizowały się tu na rynku wewnętrznym i szybko nasyciły polski rynek. W naturalny sposób musiały skierować się więc w stronę rynków zagranicznych i odniosły na nich prawdziwy sukces, co było możliwe dzięki stosowanym technologiom, ale też niższym niż na Zachodzie kosztom pracy – twierdzi Antczak.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Wydarzenia Gospodarcze
Zarządzanie różnorodnością – DEI jako wyzwanie i klucz do sukcesu nowoczesnych organizacji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Wydarzenia Gospodarcze
Czy polska prezydencja w Unii Europejskiej to czas na rozpoczęcie debaty o kosztach zrównoważonej transformacji? Dyskusja w świetle raportu Mario Draghi’ego.
Wydarzenia Gospodarcze
Bezpieczeństwo lekowe - filar gwarantujący stabilność europejskiej gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
CSRD, CSDDD, Atestacja. Na jakim etapie jesteśmy?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Wydarzenia Gospodarcze
Transformacja biznesu w całym łańcuchu wartości – dobre praktyki