Reklama

Polskie części dla czeskich fabryk

Choć polskie firmy coraz intensywniej próbują ekspansji na dalekie rynki, głównymi odbiorcami polskiego eksportu pozostają kraje Unii Europejskiej

Publikacja: 10.02.2016 17:30

Polskie części dla czeskich fabryk

Foto: materiały prasowe

Do najważniejszych partnerów handlowych należą od lat Czechy. Według Ministerstwa Rozwoju, wartość polskiego eksportu do Czech za pierwsze jedenaście miesięcy 2015 roku wyniosła 10,85 miliarda euro i była większa niż cały polski eksport do krajów Azji. Także Polska jest bardzo ważnym partnerem dla Czech.

Jak podaje Wydział Promocji Handlu i Inwestycji polskiej ambasady w Pradze, w 2014 roku byliśmy trzecim największym partnerem handlowym tego kraju pod względem importu (udział 7,7 proc.), po Niemczech i Chinach, a przed Słowacją, Rosją, Włochami, Holandią oraz Francją, a także trzecim pod względem eksportu. To samo miejsce zachowaliśmy w czeskim imporcie i eksporcie w pierwszej połowie 2015 roku.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Rolnictwo w obliczu nowych wyzwań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Wydarzenia Gospodarcze
Startuje Agro Show – największe targi rolnicze w Europie
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Materiał Promocyjny
ESG w działaniu – obliczenia emisji, GOZ i pozyskiwanie danych środowiskowych
Reklama
Reklama