Polskie części dla czeskich fabryk

Choć polskie firmy coraz intensywniej próbują ekspansji na dalekie rynki, głównymi odbiorcami polskiego eksportu pozostają kraje Unii Europejskiej

Publikacja: 10.02.2016 17:30

Polskie części dla czeskich fabryk

Foto: materiały prasowe

Do najważniejszych partnerów handlowych należą od lat Czechy. Według Ministerstwa Rozwoju, wartość polskiego eksportu do Czech za pierwsze jedenaście miesięcy 2015 roku wyniosła 10,85 miliarda euro i była większa niż cały polski eksport do krajów Azji. Także Polska jest bardzo ważnym partnerem dla Czech.

Jak podaje Wydział Promocji Handlu i Inwestycji polskiej ambasady w Pradze, w 2014 roku byliśmy trzecim największym partnerem handlowym tego kraju pod względem importu (udział 7,7 proc.), po Niemczech i Chinach, a przed Słowacją, Rosją, Włochami, Holandią oraz Francją, a także trzecim pod względem eksportu. To samo miejsce zachowaliśmy w czeskim imporcie i eksporcie w pierwszej połowie 2015 roku.

Pozostało 82% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Wydarzenia Gospodarcze
Zarządzanie różnorodnością – DEI jako wyzwanie i klucz do sukcesu nowoczesnych organizacji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Wydarzenia Gospodarcze
Czy polska prezydencja w Unii Europejskiej to czas na rozpoczęcie debaty o kosztach zrównoważonej transformacji? Dyskusja w świetle raportu Mario Draghi’ego.
Wydarzenia Gospodarcze
Bezpieczeństwo lekowe - filar gwarantujący stabilność europejskiej gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
CSRD, CSDDD, Atestacja. Na jakim etapie jesteśmy?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Wydarzenia Gospodarcze
Transformacja biznesu w całym łańcuchu wartości – dobre praktyki