Reklama

Santander wspiera polski eksport

Paszporty przyznawane przez Grupę Santandera mają ułatwić najbardziej dynamicznym polskim eksporterom dalszą ekspansję na zagranicznych rynkach.

Publikacja: 28.03.2016 21:00

Firmy, które otrzymują Santander Passport, korzystają z uproszczonej obsługi w bankowości korporacyj

Firmy, które otrzymują Santander Passport, korzystają z uproszczonej obsługi w bankowości korporacyjnej

Foto: 123 rf

Pierwsze polskie firmy są już właścicielami Paszportów Santandera (Santander Passports). Ta międzynarodowa forma wsparcia od połowy 2014 roku wyróżnia przedsiębiorstwa obecne na zagranicznych rynkach i planujące dalszą ekspansję. Paszporty otrzymały Grupa Kapitałowa Lug oraz spółka Kross. Ta pierwsza jest producentem opraw oświetleniowych, druga to największy w Polsce producent rowerów.

Pomoc na nowych rynkach

Paszporty ułatwiają działalność w krajach, gdzie obecna jest Grupa Santander: ich posiadacze otrzymują dostęp do pakietów specyficznych usług, które są szczególnie ważne przy wchodzeniu na nowe rynki. Mają także łatwiejszy dostęp do produktów bankowych za granicą. – Paszport Santandera jest także formą docenienia firm, które tempem swojego rozwoju dowodzą, że sukces jest możliwy w najdalszych zakątkach świata – stwierdza Olga Pietkiewicz, szefowa International Desk Banku Zachodniego WBK odpowiedzialna za projekt Santander Passport.

Pierwsze Paszporty Santander wręczył w lipcu 2014 roku w ośmiu krajach: Hiszpanii, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Meksyku, Chile, Argentynie, Brazylii i Urugwaju. W sumie Paszporty otrzymało do tej pory sześć tysięcy klientów Grupy Santander. Obecnie Paszport wdrażany jest w Stanach Zjednoczonych, Kolumbii oraz Peru. Jego posiadacze to eksporterzy lub firmy posiadające zależne spółki za granicą.

Zarówno LUG, jak i Kross rozwijają się bardzo dynamicznie. LUG prowadzi ekspansję m.in. na rynku brazylijskim, gdzie wygrał przetarg na dostawy oświetlenia dla metra w Sao Paulo. Firma istnieje od 25 lat i specjalizuje się w produkcji systemów oświetleniowych dla budynków przemysłowych i użyteczności publicznej. Posiada przedstawicielstwa m.in. w Niemczech, na Ukrainie i w Wielkiej Brytanii.

Z kolei Kross z powodzeniem zwiększa eksport na rynkach Europy Zachodniej, w tym na Półwyspie Iberyjskim. Wkrótce zamierza rozwinąć działalność także na rynkach Ameryki Łacińskiej.

Reklama
Reklama

Ekspansja przyspiesza

– Zdecydowaliśmy się na wdrożenie Paszportu w Polsce, ponieważ dla naszych rodzimych przedsiębiorstw ekspansja międzynarodowa ma coraz większe znaczenie – podkreśla Pietkiewicz. Jak twierdzi, jest to nowy model obsługi, który gwarantuje, że spółka będzie traktowana z taką samą uwagą za granicą, jak w Polsce.

Firmy, które otrzymują Santander Passport, korzystają z uproszczonej obsługi w bankowości korporacyjnej. Przy tym ułatwienia te nie są zależne od wielkości spółek posiadanych za granicą. Paszport zapewnia także uproszczenie procedur przy składaniu wniosków kredytowych w zagranicznych bankach należących do Grupy Santander. Przy analizie sytuacji finansowej spółek zagranicznych jest brana pod uwagę również informacja o spółce matce. Łatwiejsze jest otwieranie rachunków zagranicznych poprzez sieć banków współpracujących z Santanderem w ramach sieci IBOS.

Wsparcie doradcy

W Polsce każdy klient z Santander Passport otrzymuje kontakt do indywidualnego doradcy, który będzie pomagał w sprawach dotyczących działalności za granicą. Eksporterzy z Paszportem będą mieć także wsparcie Banku Zachodniego WBK dotyczące inkasa dokumentowego, akredytyw, gwarancji, pomocy w przygotowywaniu zleceń, opiniowania projektów akredytyw i rozliczeń handlowych oraz wsparcia w zakresie rozliczeń międzynarodowych. Posiadaczom Paszportu Santandera BZ WBK ułatwia także wyszukiwanie zagranicznych partnerów biznesowych, organizuje dla nich stacjonarne i wirtualne misje handlowe, oferuje dostęp do sieci współpracujących z bankiem kancelarii prawnych, księgowych i izb wspierających inwestycje oraz handel. Stawia również do dyspozycji nowe usługi, jak Santander Club, Santander Network czy AskID.

Program Rozwoju Eksportu to inicjatywa Banku Zachodniego WBK, realizowana wraz z partnerami merytorycznymi: Google, Korporacją Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A i Bisnode. Celem Programu jest wsparcie polskich eksporterów w prowadzeniu biznesu międzynarodowego.

Wydarzenia Gospodarcze
Rolnictwo w obliczu nowych wyzwań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Wydarzenia Gospodarcze
Startuje Agro Show – największe targi rolnicze w Europie
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama