Meksyk daje szanse na wzrost eksportu polskiej motoryzacji

Ameryka Łacińska może być perspektywicznym kierunkiem dla ekspansji polskich eksporterów.

Publikacja: 25.04.2016 21:00

W Meksyku dla polskich firm atrakcyjny może być sektor motoryzacyjny

W Meksyku dla polskich firm atrakcyjny może być sektor motoryzacyjny

Foto: 123RF

Polski eksport do krajów Ameryki Łacińskiej, po stosunkowo niezłym 2015 r., w pierwszych dwóch miesiącach obecnego okazuje się znacznie słabszy. Sprzedaż towarów na rynek meksykański w okresie styczeń–luty 2016 r. zmalała do 58,8 mln euro z 86,7 mln euro w pierwszych dwóch miesiącach rok wcześniej. Słabiej wypada eksport do Brazylii, gdzie przychody eksporterów stopniały z 51,9 do 39,6 mln euro, czy do Argentyny, gdzie wartość eksportu skurczyła się o blisko połowę – z 18,2 do 9,6 mln euro. Niewielki spadek odnotowano także w eksporcie do Chile: z 11,9 do 11,2 mln euro. Z ważniejszych południowoamerykańskich rynków jedynie w Peru w pierwszych dwóch miesiącach tego roku nastąpiła poprawa: wartość eksportu wzrosła do 7,5 mln euro z 4,9 mln euro w okresie styczeń–luty rok wcześniej.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Materiał partnera
Najważniejsza jest idea demokracji. Także dla gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
Polacy szczęśliwsi – nie tylko na swoim
Materiał partnera
Dezinformacja łatwo zmienia cel
Materiał partnera
Miasta idą w kierunku inteligentnego zarządzania
Materiał partnera
Ciągle szukamy nowych rozwiązań