Indie mogą być obiecującym rynkiem dla polskiego eksportu

Rośnie sprzedaż polskich produktów na jednym z największych azjatyckich rynków – w Indiach. W pierwszym kwartale wartość eksportu wyniosła 125,9 mln euro.

Publikacja: 23.05.2016 21:00

Ten wynik jest o połowę większy niż w tym samym czasie rok wcześniej, gdy miał on wartość 82 mln euro. Także cały ubiegły rok przyniósł poprawę, choć jeszcze niewielką: sprzedaliśmy w Indiach towary warte 420 mln euro, podczas gdy w 2014 roku sprzedaż miała wartość 413 mln euro.

– Indie są już od dawna naszym ważnym partnerem w handlu zagranicznym. Teraz jednak zaczynają być widoczne nowe szanse, częściowo także w innych niż dotychczas branżach. Wśród nich są m.in. energetyka oraz górnictwo oraz sektor ICT. Cały czas sporo możliwości ma branża spożywcza – twierdzi Robert Antczak, dyrektor sprzedaży produktów bankowości korporacyjnej Banku Zachodniego WBK.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Wydarzenia Gospodarcze
W Katowicach w rolach głównych: bezpieczeństwo, energia, technologie
Wydarzenia Gospodarcze
Shape Tomorrow Today: Jak liderzy biznesu rewolucjonizują firmy w erze AI
Wydarzenia Gospodarcze
8-9 kwietnia br. odbyła się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
Wydarzenia Gospodarcze
W Kielcach o roli gazownictwa w zmieniającej się energetyce
Wydarzenia Gospodarcze
OZE – nowe moce, które potrzebują wsparcia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne