Indie mogą być obiecującym rynkiem dla polskiego eksportu

Rośnie sprzedaż polskich produktów na jednym z największych azjatyckich rynków – w Indiach. W pierwszym kwartale wartość eksportu wyniosła 125,9 mln euro.

Publikacja: 23.05.2016 21:00

Ten wynik jest o połowę większy niż w tym samym czasie rok wcześniej, gdy miał on wartość 82 mln euro. Także cały ubiegły rok przyniósł poprawę, choć jeszcze niewielką: sprzedaliśmy w Indiach towary warte 420 mln euro, podczas gdy w 2014 roku sprzedaż miała wartość 413 mln euro.

– Indie są już od dawna naszym ważnym partnerem w handlu zagranicznym. Teraz jednak zaczynają być widoczne nowe szanse, częściowo także w innych niż dotychczas branżach. Wśród nich są m.in. energetyka oraz górnictwo oraz sektor ICT. Cały czas sporo możliwości ma branża spożywcza – twierdzi Robert Antczak, dyrektor sprzedaży produktów bankowości korporacyjnej Banku Zachodniego WBK.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Wydarzenia Gospodarcze
Zarządzanie różnorodnością – DEI jako wyzwanie i klucz do sukcesu nowoczesnych organizacji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Wydarzenia Gospodarcze
Czy polska prezydencja w Unii Europejskiej to czas na rozpoczęcie debaty o kosztach zrównoważonej transformacji? Dyskusja w świetle raportu Mario Draghi’ego.
Wydarzenia Gospodarcze
Bezpieczeństwo lekowe - filar gwarantujący stabilność europejskiej gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
CSRD, CSDDD, Atestacja. Na jakim etapie jesteśmy?
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Wydarzenia Gospodarcze
Transformacja biznesu w całym łańcuchu wartości – dobre praktyki