Indie mogą być obiecującym rynkiem dla polskiego eksportu

Rośnie sprzedaż polskich produktów na jednym z największych azjatyckich rynków – w Indiach. W pierwszym kwartale wartość eksportu wyniosła 125,9 mln euro.

Publikacja: 23.05.2016 21:00

Ten wynik jest o połowę większy niż w tym samym czasie rok wcześniej, gdy miał on wartość 82 mln euro. Także cały ubiegły rok przyniósł poprawę, choć jeszcze niewielką: sprzedaliśmy w Indiach towary warte 420 mln euro, podczas gdy w 2014 roku sprzedaż miała wartość 413 mln euro.

– Indie są już od dawna naszym ważnym partnerem w handlu zagranicznym. Teraz jednak zaczynają być widoczne nowe szanse, częściowo także w innych niż dotychczas branżach. Wśród nich są m.in. energetyka oraz górnictwo oraz sektor ICT. Cały czas sporo możliwości ma branża spożywcza – twierdzi Robert Antczak, dyrektor sprzedaży produktów bankowości korporacyjnej Banku Zachodniego WBK.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Rekordowy Kongres Nowej Mobilności 2025: Od elektryfikacji do urbanistyki
Wydarzenia Gospodarcze
Targi Kielce: tu pokazuje się polski przemysł obronny
Wydarzenia Gospodarcze
Banki mogą pomóc w zakupach obronnych
Wydarzenia Gospodarcze
Rola BGK w finansowaniu obronności będzie rosła
Wydarzenia Gospodarcze
Największe ryzyko cyberataków dotyczy dziś sektora bankowego
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama