Reklama

Polskie kosmetyki śmiało idą w świat

Dla rosnącej grupy rodzimych firm ekspansja za granicą stała się motorem rozwoju biznesu.

Aktualizacja: 12.06.2017 21:19 Publikacja: 12.06.2017 20:52

Polskie kosmetyki śmiało idą w świat

Foto: Fotorzepa/Rafał Guz

– Polskie firmy kosmetyczne złapały wiatr w żagle – twierdzi Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Rozwój eksportu, który jeszcze przed kilkoma laty był domeną dość wąskiej grupy krajowych producentów, dzisiaj jest celem niemal każdej firmy z branży kosmetycznej.

Widać to choćby po rosnącej z roku na rok liczbie polskich firm wystawiających się na czołowych branżowych targach, w czym od 2013 r. pomaga dofinansowanie z rządowego programu promocji eksportu. W jego obecnej edycji, zaplanowanej do końca 2019 r., kosmetyki są jedną z 12 promowanych branż.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Od taksówkarza Yellow Cab do komisarza transportu Nowego Jorku: Ydanis Rodriguez wystąpi w Katowicach na KNM 2025
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Wydarzenia Gospodarcze
Kosmos jako narzędzie bezpieczeństwa i odporności systemowej
Reklama
Reklama