Fundacja Orlen wspomaga dzieci, młodzież i lokalne społeczności

Liczne inicjatywy dotyczą też edukacji, kultury, sztuki, sportu, ekologii, bezpieczeństwa i organizacji wolontariatu.

Najpierw misja, potem metody

Opracowany i wdrożony zbiór zasad, którymi mają kierować się fundacje korporacyjne, ułatwia efektywne wspieranie potrzebujących. Pozwala również na zwiększ...

Znad Wisły do światowej kardiologii

Nie brak w Polsce firm, których wynalazki podbijają cały świat: wspierają pracę medyków i ratują ludzkie życie.

Wizjoner, innowator i ikona polskiej medycyny

W listopadzie 1985 r. dokonano pierwszego w Polsce udanego przeszczepienia serca. Zespołem, który to osiągnął, kierował Zbigniew Religa.

Czołowe firmy na świecie biorą kurs na zrównoważony rozwój

Największe międzynarodowe korporacje i fundusze inwestycyjne często wyprzedzają regulacje środowiskowe.

Orlen rozwija społeczną odpowiedzialność biznesu

Grupa kapitałowa rośnie dzięki dobrym relacjom z pracownikami i otoczeniem.

Ekologia tak, ale wtedy, gdy niedroga

40 proc. Polaków używa na zakupach własnych opakowań wielorazowego użytku do towarów na wagę.

Odpowiedzialnym firmom łatwiej zdobyć i utrzymać pracowników

Coraz częściej kandydaci nie są zainteresowani pracą, bo nie odpowiada im kultura tego przedsiębiorstwa.

Inwestorzy coraz bardziej doceniają biznes z ludzką twarzą

Fundusze inwestują w spółki, które spełniają kryteria ESG. W ich doborze pomaga nowy indeks.

Klimat się zmienia. Co z biznesem?

LPP jako pierwsza polska firma przystąpiło do inicjatywy New Plastics Economy Global Commitment.

Należyta staranność: jeszcze dobrowolna, wkrótce obowiązkowa?

Nowe regulacje powinny objąć wszystkie firmy niezależnie od sektora i ich wielkości.

Dzisiejszy biznes to relacje ludzi

Najbardziej potrzebna jest umiejętność budowania morale zespołu – mówi Jacek Santorski, psycholog biznesu

Jakie polskie rozwiązania w łączeniu opieki z pracą?

Potrzebna jest kultura organizacyjna sprzyjająca rozumieniu obowiązków opiekuńczych kobiet i mężczyzn.

Odpowiedzialność firm za klimat: rosną społeczne oczekiwania

Model „biznesu takiego jak zwykle" staje się nie do utrzymania.

Odpowiedź na niepewne czasy

Pod koniec stycznia, gdy rozpoczynaliśmy cykl publikacji dotyczących odpowiedzialności biznesu, koronawirus wydawał się odległym zagrożeniem.

Francuskie doświadczenia, polskie realizacje

Zaangażowanie biznesu w działania na rzecz ochrony środowiska nieustannie ewoluuje.

Wspieramy dobrą jakość edukacji

Współpraca z Politechniką Warszawską i Centrum Nauki Kopernik.

Jednorazowe, przypadkowe akcje nie dają dobrych efektów

Jesteśmy częścią społeczności lokalnych i to przede wszystkim do nich skierowane są nasze inicjatywy – mówi Joanna Picher-Różyło, kierownik biura zarządu i...

Samoograniczenie i empatia

Moralność i zwykła przyzwoitość ciągle jeszcze przegrywają z chciwością.