Urzędnik zadzwoni do ciebie, jeśli wpiszesz się do RDK

Zamiast wysyłać powiadomienie w ważnej urzędowej sprawie, urzędnik będzie mógł do nas zadzwonić lub wysłać maila. Warunek: numer telefonu i adres poczty elektronicznej musimy udostępnić w działającym od wczoraj Rejestrze Danych Kontaktowych.

Aktualizacja: 23.12.2019 17:58 Publikacja: 23.12.2019 16:27

Urzędnik zadzwoni do ciebie, jeśli wpiszesz się do RDK

Foto: Adobe Stock

dgk

RDK powstał w celu usprawnienie komunikacji na linii administracja publiczna – obywatel.  Przekazanie danych do Rejestru jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne.

Do tej pory przepisy nie pozwalały dzwonić do petentów w każdej sprawie – urzędnik mógł skorzystać np. z numeru telefonu, ale tylko do realizacji sprawy, do której numer został podany. W każdym innym przypadku do dyspozycji zostawała mu tradycyjna, papierowa forma komunikacji.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawo rodzinne
Nie trzeba mieć zgody drugiego małżonka na swoje wydatki
Prawo drogowe
Nowy znak drogowy i zmiany w oznakowaniu przejść dla pieszych. Co muszą wiedzieć kierowcy?
Prawo rodzinne
Postępowiec czy „pantoflarz”? Mąż z nazwiskiem żony poza statystyką
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w wypłatach 800 plus w czerwcu. Od lipca nowy termin
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Praca, Emerytury i renty
Ranking najbardziej poważanych zawodów. Adwokat i sędzia zaliczyli spadek