Do tej pory - a dokładnie do poniedziałku 4 marca - było tak, że samo zgłoszenie na policji nie wystarczyło, by odpowiedni zapis o unieważnieniu trafił do Rejestru Dowodów Osobistych (RDO). Konieczne było oddzielne zgłoszenie w urzędzie gminy. Można to było zrobić online za pośrednictwem usługi "Zgłoś utratę dowodu osobistego lub osobiście - w urzędzie".
Czytaj też:
Nowy dowód osobisty jak karta kredytowa czy smartfon
Teraz jest łatwiej. Jeśli zgłosimy kradzież dowodu na policji, informacja na ten temat od razu pojawia się w Rejestrze Dowodów Osobistych. A to oznacza, że nie trzeba iść do urzędu. On już wszystko wie. Już w pierwszym dniu działania nowego systemu policja unieważniła w ten sposób 28 dowodów.
Jeśli Twój dowód zaginął, nikt go nie ukradł, po prostu nie możesz go znaleźć – skorzystaj z wciąż działającej e-usługi "Zgłoś utratę albo uszkodzenie swojego dowodu osobistego".